زنده از تبریز/ تراکتور ۱_۱ پرسپولیس / فرار بزرگ پرسپولیس از شکست

در هفته 2 لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) فصل 1404-1403، از ساعت 19:45 دقیقه روز پنج شنبه تیم تراکتور در دیداری حساس به مصاف پرسپولیس رفت.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، کمتر از دوساعت دیگر دیدار دو تیم تراکتور و پرسپولیس آعاز خواهد شد.استادیوم یادگار امام تبریز امروز یکی از ویژه‌ترین روزهای خود را پشت سر می‌گذارد.

تراکتور در فصل جدید با جذب ستاره‌ها نقل و انتقالات را به سود خود و پر سر و صدا همراه کرده است. موضوعی که باعث شده بعد از برد ارزشمند هفته اول برابر مس رفسنجان، اکنون هواداران این تیم ساعت‌ها پیش از دیدار با پرسپولیس سکوهای استادیوم یادگار امام را در گرمای شدید تبریز به تسخیر خود در بیاورند.

شور و هیجان آنها ساعاتی پیش از بازی کاملا مشهود بود و نکته عجیب اینکه با وعده‌های عجیبی از اطمینان‌شان بابت پیروزی در این بازی صحبت کرده و حتی اختلاف گل‌های عجیبی را نیز مطرح می‌کردند.

در فاصله ۱۵ دقیقه مانده به بازی گنجایش استادیوم کاملا تکمیل شده و بعد از سر و صداهای ابتدایی، سکوتی عجیب سکوها را فرا گرفته است و به نظر می‌رسد آنها در حال ذخیره انرژی برای شروع بازی و تخلیه باورنکردنی انرژی خود برای تماشای یک بازی پرماجرا می‌شوند.

باید امیدوار بود که بازیکنان و سرمربیان دو تیم نیز با نمایشی مناسب این روز باشکوه را در استادیوم یادگار امام تکمیل کنند و این انتظاری است که از ستاره‌های خبرساز دو تیم می‌رود.

  • ترکیب تراکتور برابر پرسپولیس
    علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نادری، ایگور پوستونسکی، ریکاردو آلوز، مهدی هاشم‌نژاد، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده و تومیسلاو اشترکال
  • ترکیب پرسپولیس برابر تراکتور
    الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، ایوب العملود، مسعود ریگی، سینا اسد‌بیگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، اوستون اورونوف و عیسی آلکثیر

– داور: سید وحید کاظمی
– ورزشگاه: یادگار امام تبریز
– تیم فوتبال تراکتور در پایان هفته اول با ۳ امتیاز در رتبه ۲ جدول لیگ برتر ایران قرار دارد.
– تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته اول با ۱ امتیاز در رتبه ۷ جدول لیگ برتر ایران قرار دارد.

شروع بازی:

دراگان اسکوچیچ بعد از پیروزی ۲گله تیمش مقابل مس رفسنجان در گام نخست، به سراغ یک تغییر در ترکیب برنده رفت و در شرایطی‌که به ستاره‌های فصل گذشته پرسپولیس در ترکیب اولیه تیمش میدان داد، مهدی هاشم‌نژاد را جایگزین رحمان جعفری کرد تا در آرایش تهاجمی سرخ‌پوشان تبریزی تغییر ایجاد شده باشد. در طرف مقابل، خوان کارلوس گاریدو آرایش بازی تیمش را تغییر داد و به سراغ پیاده‌سازی آرایش ۳-۳-۴ رفت و با نیمکت‌نشین‌شدن فرشاد فرجی، سعید صادقی و علی علیپور، گاریدو تصمیم گرفت تا به گیورگی گولسیانی، سینا اسدبیگی و اوستون اورونوف میدان بدهد که نیمکت‌نشینی علیپور و به‌ویژه صادقی بعد از گلزنی در بازی گذشته اتفاق غیرمنتظره‌ای بود.

دو تیم در شرایطی از ساعت ۲۰ در ورزشگاه مملو از جمعیت یادگار امام تبریز کار خود را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند که اتفاق ویژه مسابقه امشب، استفاده از تکنولوژی (VAR) بود و علی صفایی به عنوان داور (VAR) در مسابقه امشب از سوی کمیته داوران معرفی شده بود. جالب آنکه خبری از تعبیه اتاق ویژه این تکنولوژی در ورزشگاه یادگار امام تبریز نبود و در بیرون از محوطه زمین چمن، داوران (VAR) در یک کانکس مستقر شده بودند!

بازیکنان تراکتور و پرسپولیس در دقایق ابتدایی مسابقه در حال محک‌زدن یکدیگر بودند و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا اینکه رفته‌رفته سرخ‌پوشان تبریزی توانستند صاحب توپ‌میدان شوند. در دقیقه ۱۴، اولین موقعیت جدی مسابقه امشب روی حرکت انفرادی زیبای امیرحسین حسین‌زاده خلق شد که محمدحسین کنعانی‌زادگان روی توپ تاثیرگذار بود و موفق شد ضربه حسین‌زاده را دفع کند و به کرنر بفرستد. سرخ‌پوشان تبریزی به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما فرصت‌سوزی‌های پرشماری داشتند.

مهدی هاشم‌نژاد در دقیقه ۱۷ صاحب موقعیت گلزنی شد که گندوز سد راه وینگر تراکتور شد و اجازه گلزنی به او نداد توپ را به کرنر فرستاد که روی ارسال کرنر، ضربه سر شجاع خلیل‌زاده خطرناک بود و با کمترین فاصله از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. تب‌وتاب بازی در ادامه کمتر شد تا اینکه در دقیقه ۳۰ بار دیگر سرخ‌پوشان تبریزی صاحب موقعیت گلزنی شدند که این‌بار الکسیس گندوز ضربه سر تومیسلاو اشترکالی روی ارسال محمد نادری را به کرنر فرستاد.

تراکتوری‌ها به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و در فاصله کمتر از ۲ دقیقه، ۲ فرصت مناسب گلزنی به‌دست آوردند که ابتدا گندوز سد راه گلزنی عارف آقاسی شد و ضربه سر او را از روی خط دروازه برگشت داد و در ادامه، دروازه‌بان الجزایری سرخ‌پوشان توانست ضربه مواج مهدی ترابی را مهار کند. درخشش الکسیس گندوز باعث شد تا در نیمه‌ای که سرخ‌پوشان تبریزی نمایش برتری نسبت به پرسپولیس داشتند، بازی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

فرشاد احمدزاده با شوتی ناگهانی اولین موقعیت جدی نیمه دوم را خلق کرد که شوت وینگر پرسپولیس از کنار دروازه تراکتور به شکلی خطرناک به بیرون رفت. بعد از این موقعیت، دوباره تراکتوری‌ها صاحب توپ‌ومیدان شدند و به دنبال خلق موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس بودند که روی ارسال ریکاردو آلوز، شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۶۰ موفق شد گل اول مسابقه امشب را به‌ثمر برساند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ بعد از حملات پرشمار سرانجام به گل برتری برسند.

سرخ‌پوشان تبریزی با وجود برتری یک‌گله به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، در دقیقه ۷۲، ۳ فرصت پیاپی گلزنی نصیب شاگردان اسکوچیچ شد که عملکرد درخشان الکسیس گندوز در خط دروازه پرسپولیس سد راه گلزنی دوباره تراکتوری‌ها شد؛ به‌طوری‌که او هم در مقابل ضربه مهدی ترابی ایستادگی کرد و هم توانست شوت مهدی هاشم‌نژاد را مهار کرد و ضربه ریکاردو آلوز هم به شکلی خطرناک از کنار دروازه سرخ‌پوشان پایتخت به بیرون رفت.

گاریدو در حالی به سراغ تغییر ترکیب تیمش و تهاجمی‌تر کردن شمایل ترکیب پرسپولیس رفت و علی علیپور و سعید صادقی را به جای عیسی آل‌کثیر و سینا اسدبیگی به میدان فرستاد که در دقیقه ۷۴، تکل بی‌محابای سروش رفیعی روی پای ایگور پوستونسکی زمینه‌ساز اخراج مستقیم هافبک شماره ۷ پرسپولیس شد؛ البته که در ابتدا، خبری از کارت قرمز نبود اما بعد از بررسی صحنه توسط (VAR)، وحید کاظمی برخورد رفیعی با پوستونسکی را خطای شدید تشخیص داد و به همین واسطه، هافبک باتجربه پرسپولیس از زمین مسابقه اخراج شد.

گاریدو بعد از اخراج سروش رفیعی به سراغ تغییر دوباره در ترکیب تیمش رفت و مرتضی پورعلی‌گنجی در دقیقه ۸۰ جانشین محمدحسین کنعانی‌زادگان شد. تراکتوری‌ها با وجود برتری یک‌گله به دنبال استفاده برتری نفری خود نسبت به تیم حریف بودند و در طرف مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت در تلاش برای یافتن روزنه‌ای به سوی دروازه تراکتور بودند. تومیسلاو اشترکالی در دقیقه ۸۴ یک فرصت خوب گلزنی دیگر دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که الکسیس گندوز موفق به مهار ضربه مهاجم کروات تراکتور شد تا نتیجه بازی همچنان یک بر صفر به سود تراکتور بماند.

پرسپولیسی‌ها روی یک ضربه کرنر به خواسته خود رسیدند و در دقیقه ۸۹، ارسال سعید صادقی با ضربه سر بی‌نقص ایوب العملود همراه شد و مدافع مراکشی توانست گل تساوی سرخ‌پوشان پایتخت را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی العملود، داور مسابقه ۷ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که تراکتوری‌ها فرصت‌های خوبی برای رسیدن به گل برتری داشتند که در دقیقه (۷+۹۰) بهترین فرصت را ریکاردو آلوز از دست داد تا در پایان یک بازی پراتفاق و جنجالی، دو تیم با تساوی ۱-۱ کار خود را به پایان ببرند.

سرخ‌پوشان تبریزی ناکام در شکستن طلسم ۱۸۱۹ روزه خود بودند و بار دیگر مقابل پرسپولیس در تبریز نتوانستند پیروز شوند اما با این وجود، تک امتیاز مسابقه امشب باعث شد تا تیمِ اسکوچیچ ۴ امتیازی شود و در قامت یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی کار خود را پیش ببرد. در طرف مقابل هم پرسپولیسی‌ها با هدایت خوان کارلوس گاریدو برای دومین بازی پیاپی ناکام در کسب پیروزی بودند و بازهم با نتیجه تساوی ۱-۱ کار خود را به پایان رساندند تا با کسب ۲ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن شرایط ویژه‌ای در پایان هفته دوم داشته باشند!

تراکتوری‌ها در هفته سوم، شامگاه پنج‌شنبه هشتم شهریورماه در تهران میهمان هوادار هستند و پرسپولیس هم روز جمعه نهم شهریورماه باید در خانه به مصاف فولاد برود که احتمالاً این مسابقه به میزبانی ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد. گفتنی است که از ساعتی پیش نبرد تیم‌های فولاد خوزستان و مس رفسنجان آغاز شده و ادامه دیدارهای هفته دوم فردا (جمعه) برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدارها، استقلال میزبان ملوان بندرانزلی است و سپاهان در خرم‌آباد باید به مصاف خیبر برود.

 

  • فکت بازی
  • پیشتازی عجیب پرسپولیس در گلزنی به تراکتور

در تمام تقابل های قبلی تراکتور و پرسپولیس در لیگ برتر، تیم تبریزی ۲۷ گل زده دارد و تیم تهرانی ۳۸ گل زده و این در حالی است که در ۱۰ تقابل اخیر، پرسپولیس ۱۶ مرتبه گلزنی کرده و تراکتور فقط ۴ مرتبه. ضمن اینکه اگر نتیجه سه بر صفر انضباطی بازی برگشت لیگ بیست و یکم را هم لحاظ کنیم آمار پرسپولیس به ۱۹ گل زده می‌رسد. باید دید این اختلاف گل شماری در بازی امروز افزایش پیدا می‌کند یا کاهش.

  • حواشی بازی
  • ساعت:۱۷:۳۳ / حال و هوای ورزشگاه یادگار قبل از بازی پرسپولیس – تراکتور /طبقه اول ورزشگاه یادگار امام تکمیل شد
  • ساعت ۱۸:۰۰ تصویری از جایگاه هواداران پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام تبریز که خالی از تماشاگر است!
  • ساعت ۱۸:۰۶/ ظرفیت ورزشگاه یادگار امام به صورت کامل پر شد / جهنم یادگار امام آماده دیدار تراکتور – پرسپولیس