ساخت و ساز بنای مسکونی در اراضی کشاورزی ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ساخت و ساز بنای مسکونی در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خسرو شهبازی افزود : طی روزهای اخیر خبرها و کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر آزاد شدن و امکان ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون نیاز اخذ مجوز منتشر می شود که واقعیت ندارد و کذب است .

شهبازی بیان کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز ممنوع است.

وی ادامه داد: با استناد به رای شماره ۷۲۴ مورخه ۱۳۹۱.۱.۲۲ هیات عمومی دیوان عالی کشور، به هیچ وجه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی آزاد نیست و مردم، فریب افراد سوداگر را که با عنوان‌های وکیل و یا کارشناس زمین به نشر اطلاعات نادرست در فضای مجازی می‌پردازند، نخورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به همشهری های عزیز توصیه می شود، حتما قبل ازانجام هرگونه معامله زمین کشاورزی از دارا بودن مجوز بنای احداثی اطمینان حاصل کنند و از خرید املاکی که دارای ساخت و ساز غیرمجاز می باشند خودداری کنند.

وی یاد آور شد: مالکین و متصرفین و کشاورزان عزیز که قصد ایجاد بنا اعم از اتاق نگهبانی و یا طرح کشاورزی و صنعتی و تولیدی در زمین کشاورزی را دارند، قبل از هرگونه خرید مصالح و اقدام به ساخت با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان مجوز مربوطه را اخذ نمایند، در غیر اینصورت قانون هیچگونه مماشاتی با مرتکبین تغییرکاربری غیرمجاز نخواهد داشت.