ساخت کانال سیل‌گیر خیابان شهید پیام از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه گفت: با انجام ۳۵۷ متر از کانال سیل‌گیر خیابان شهید پیام، ساخت این کانال با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ابراهیم صفری در جریان بازدید از کانال آبهای سطحی، بیان کرد: در خصوص احداث کانال سیل‌بر خیابان شهید پیام، این طرح در طول ۹۰۰ متر با دو مقطع به طول ۴۵۰ متر در امتداد خیابان شهید زرین و ۴۵۰ متر طول دیگر در امتداد خیابان جنت به سمت راهداران در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: مقاطع به صورت باکس بتنی مسلح طراحی شده و تاکنون به طول ۳۰۰ متر در خیابان شهید زرین و ۵۷ متر در طول خیابان شهید طریقت اجرا شده که پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد برآورد می‌شود.

صفری افزود: برابر برنامه زمانبندی تا انتهای خرداد ماه سال جاری، کل پروژه به اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به توجیه فنی این پروژه، گفت: هدف ساخت این کانال سیلاب‌بر، مهار سیل ناشی از حوزه مناطق بالا دست شهید آبشناسان و شهید صیاح و انتقال به کانال زنبق و نهایتاً از طریق این کانال به رودخانه شهرچایی است.

معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری ارومیه اظهار کرد: این پروژه به لحاظ هیدرولیکی توانایی عبوردهی دبی آب بالغ بر ۲۰ متر مکعب در ثانیه در پایین دست را دارد که از لحاظ بهداشت و ارتقاء کیفیت محیط زیست یک زیرساخت اساسی محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه برابر تاکیدات شهردار محترم ارومیه، تهیه اسناد مناقصه کانال خیابان زنبق در عرض ۶ متر در دست اقدام قرار گرفته که بنا داریم در حوزه سیل و دفع آب‌های سطحی و مدیریت روان آبها با طرحی جامع، همه مشکلات مرتفع شود.