سارق موزه مردم‌شناسی ارومیه دستگیر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از دستگیری سارق موزه مردم‌شناسی ارومیه و استرداد کلت کمری مسروقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: متاسفانه چند هفته پیش به‌دلیل نقص فنی دوربین یکی از اتاق‌های موزه مردم‌شناسی یک قبضه کلت کمری فلزی با دسته چوبی ۳۰ سانتی‌متری توسط سارقان مورد دستبرد قرار گرفت.

وی افزود: در همان ساعات اولیه موضوع سرقت به مراجع انتظامی،امنیتی و آگاهی استان اطلاع داده شد و اقدامات لازم برای دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت‌.

او ادامه داد: در نتیجه تعاملات و پیگیریهای عوامل یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، با ماموران نیروی انتظامی و تلاشهای کاراگاهان ویژه اداره آگاهی استان ، یکی از سارقان موزه دستگیر و کلت کمری فلزی در محل اختفای وی کشف شد.

صفری باقدردانی از عوامل دخیل در این موضوع خاطرنشان کرد: ازفرماندهی و نیروهای خدوم انتظامی ، آگاهی وامنیتی استان که برای به نتیجه رساندن این پرونده در اسرع وقت با این اداره کل همکاری نمودند نهایت قدردانی و تشکر را دارم.
.
سرهنگ صادق شکری رئیس پلیس آگاهی استان گفت : درنتیجه تلاشهای کاراگاهان ویژه با تکیه بر تجربه و توان حرفه ایی همکاران و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته سارقان شناسایی ودستگیر شدند .
او با قدردانی از تلاشهای پرسنل پلیس آگاهی استان افزود: کاراگاهان ویژه و متخصص استان باتلاشهای شبانه‌روزی خود توانستند این پرونده را به نتیجه برسانند و نیروی انتظامی با امادگی کامل در خدمت به مردم شریف و حفظ امنیت و آرامش استان همیشه پا به رکاب و آماده است.