سال گذشته در آذربایجان غربی ۴۴ فقره قصاص به سازش ختم شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته، توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف استان، ۴۴ فقره پرونده قصاص به سازش رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ناصر عتباتی در نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان با تبریک روز معلم یاد و خاطره شهید والامقام مرتضی مطهری را گرامی داشت.

عتباتی ضمن تشکر از کارکنان دادگاه تجدید نظر استان گفت: قضات تجدید نظر استان به عنوان الگوی علمی، تجربی و اخلاقی جوان هستند و با انتقال تجربیات گران‌بهای خود مدیریت دادگستری استان را در ارتقای عمکرد‌ها یاری می‌کنند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی نقش بسیار پر رنگی در تامین امنیت کشور دارد و در این ارتباط نقش مهم دستگاه قضایی بسیار مهم است که با تلاش همه کارکنان قضایی از جمله دادگاه‌های تجدید نظر استان این مهم رقم می‌خورد و با قلم و دستان قضات پاکدست استان امنیت استان و عمق کشور تامین می‌شود و به گفته مسئولین کشوری آذربایجان غربی جزو ۵ استان امن کشور است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: آثار وضعی احقاق و اجرای عدالت در زندگی روزمره هریک از کارکنان جاری است، چرا که دعای خیر مردم به دنبال شما است.

عتباتی با اشاره به نقش موثر و پررنگ مردم اظهار داشت: مردم در بسیاری از امور در کنار دستگاه قضایی هستند، سال گذشته ۴۴ فقره پرونده سازش قصاص در استان توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف رقم خورد و یا نمونه دیگر، در جشن گلریزان مردم حضوری کم نظیر داشتند و بالغ بر پنجاه و پنج میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی جمع‌آوری شد که باید از این ظرفیت بهره‌برداری کرد.

وی با اشاره به اهمیت نشست‌های قضایی گفت: آموزش یکی از امور بسیار مهم است که نباید لحظه‌ای از آن غافل شد و باید برنامه‌های آموزشی بصورت مستمر توسط قضات با تجربه و عالم به همکاران جوان منتقل شود تا اتقان آراء و رسیدگی‌های بی نقص در محاکم اتفاق بیافتد.

عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد که نشست‌های قضایی در ایجاد رویه سازی‌های قضایی مثبت اختلاف نظر‌ها موثر باشد و این نشست کمک کنند برخی موضوعات حقوقی مجمل یا مبهم به صورت شفاف و روشن مورد توافق کارکنان قضایی قرار گیرد.