سرقت نزدیک به ۸۰ ميليارد ریال تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از سرقت نزدیک به ۸۰ ميليارد ریال تابلو و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، منصور نصرتی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته بین ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تابلو و علائم ایمنی به ارزش ۸۰ ميليارد ریال از محورهای مواصلاتی استان به سرقت رفته است.

وی افزود: بيشترين ميزان تابلوهای سرقتی به ترتيب در بزرگراهها، محورهای اصلی، كريدورهای اصلی و محورهای فرعی بوده است.

نصرتی اظهار داشت: سرقت تابلوها و علايم هشدار دهنده باعث كاهش اشرافيت و هوشياری رانندگان و كاهش گويايی و اطمينان خاطر جاده ها مخصوصا هنگام رانندگی شبانه خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: قطعاً يكی از عوامل مواثر در افزايش تصادفات و تلفات جاده ای كمبود و نبود علايم و تابلو های هشدار دهنده است که جهت جلوگيری از سرقت آنها در سال جاری تمهیداتی از قبیل افزايش گشت های ٢٤ ساعته راهداری و استفاده از مصالح غير فلزی كامپوزيتی كه ارزش ريالی برای سارقان نداشته باشد، پیش بینی شده است.

وی از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده سرقت تابلو و علائم ایمنی با اطلاع رسانی به پليس ١١٠ و كلانتری های محلی و تلفن مركز مديريت راهها به شماره ١٤١ در جهت جلوگيری از سرقت آنها همكاری نمايند.