سطح مردم در مدیریت شهری را سطح فرهنگ عمومی تعیین می کند

هیچ شهری بدون مشارکت شهروندانش توسعه نمی یابد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آقایان! شهر با شعار و نمایش و عکس های یادگاری مسئولین، هوشمند نمی شود.شهر هوشمند نه تنها مفهوم تکنولوژیکی بلکه توسعه واحد اجتماعی و اقتصادی است.تنها یک پدیده شهری نیست بلکه جنبش ملی و جهانیست.شهر هوشمند یک تکامل است.شهر هوشمند جایگزین ساختارهای فیزیکی نیست، بلکه هماهنگی بین دنیای واقعی و مجازیست.

نگاه ابلهانه رایج به فرسودگی شهری و تمنای انجماد شهرها در گذشته های ناخوشایند خود، به واقع هیچ نیست مگر زمینه سازی برای “گردشگری فقر” تا گروهی به طور موقت گاهی بیایند و شهر فرسوده و منجمد را نگاه کنند لذتی موقت و گذرا ببرند…بخورند… دستگیرشوند…و خدارو شکر کنند که مجبور نیستند در چنین وضعی زندگی کنند.اینان از نگاه کردن به این فرسودگی و جاماندگی از توسعه، لذتی هیستریک میبرند و با قیافه های خیر خواهانه درباره موضوع مزخرف و غیرانسانی و ابلهانه ای همچون باز آفرینی شهر گفتگو می کنند تا گردشگری فقر را رونق دهند.

اگر امروز به دنبال توسعه هستیم باید در پی انسان های توسعه یافته از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم.لذا قائدتا در برنامه ریزی های آینده شهری، باید نقش فرهنگ عمومی بیشتر مورد توجه باشد…باتوجه به اینکه ابعاد توسعه فرهنگی وسیع و پیچیده است لذا دستیابی به آن در مدت کوتاه اتفاق نمی افتد.

نویسنده: اکبرسعادت