« سینما سعدی» سلماس بازسازی و احیا می شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی روز گذشته در بازدید از « سینما سعدی» سلماس از بازسازی و احیای دوباره این سینما و تبدیل آن به پردیس سینمایی با چهار سالن مجزا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این بازدید که معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری، مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری، مدیرعامل موسسه بهمن سبز نیز حضور داشتند ، هوشمند قره‌باغ با اشاره به اهمیت سالن های سینمایی در شهرها و تاثیر این مکان های فرهنگی در رشد و توسعه اجتماعی در جوامع مختلف گفت: دستورات لازم جهت مطالعات فنی و نقشه برداری های مهندسی جهت ساخت پردیس سینمایی سینما سعدی سلماس صادر شده است و در تلاش هستیم تا بودجه لازم استانی را برای این مهم تهیه کنیم.

هوشمند قره‌باغ افزود: برای پردیس سینما سعدی سلماس سه سالن مجزا و یک سالن روباز در نظر گرفته شده است که ایجاد امکانات جانبی فرهنگی و رفاهی و تجهیز سالن های نمایشی با آخرین امکانات روز سینمایی با اعتباری بالغ و ۱۰ میلیارد تومان که یک سوم آن از بودجه استانی تامین می‌شود در نظر گرفته شده است.

سینما سعدی سلماس یکی از سینماهای حوزه هنری در استان آذربایجان غربی است که در سال ۱۳۴۱ شمسی با ظرفیت ۵۷۶ نفر در خیابان فردوسی سلماس آغاز به کار کرد. این سینما بعد از ۴۶ سال فعالیت در سال ۱۳۸۸ شمسی به علت فرسودگی بافت ساختمان و اعلام نظر کارشناسان شهرداری و آتش نشانی و سایر دستگاه‌های مربوطه در بروز خطرات احتمالی برای استفاده کنندگان از آن بر اساس بند پنج آیین نامه سالنهای نمایش تعطیل شد.