شاخص‌های بهداشت و سلامت در آذربایجان غربی ارتقاء یافته است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت اولویت دولت سیزدهم است، گفت: همین امر در استان نیز پیگیری شده و تلاش داریم تا پایان دولت، این پروژه‌ها به مرحله افتتاح برسد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان در نشست با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، افزود: دولت سیزدهم با عزم جدی وارد صحنه پروژه‌های عمرانی نیمه تمام شده تا کلید پایان پروژه‌ها و رسیدن به مرحله خدمات‌رسانی را بزند.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف استان، اولویت‌ها بر اساس اجرای طرح‌های نیمه تمام تعریف می‌شود، اضافه کرد: طرح‌های غیرفعال با اهتمام دولت و اختصاص اعتبار، از حالت راکد خارج و به سمت اتمام سوق داده شده اند.

استاندار آذربایجان غربی به بلاتکلیفی و نیمه تمام ماندن اکثر پروژه‌های عمرانی جامانده از دولت‌های قبل نیز اشاره کرده و افزود: در این خصوص با ایجاد دبیرخانه مشخص، پیگیر مصوبات سفر رئیس جمهور و اعتبارات اختصاص داده شده در این سفر برای اتمام این طرح‌ها هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در بسیاری از شاخص‌های علوم پزشکی، نزدیک به میانگین کشوری بوده و در صورت اتمام پروژه‌های جدید، از میانگین کشوری پیشی خواهیم گرفت.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های مجموعه عرصه سلامت در مقابله با بیماری کرونا و پرونده مسمومیت‌ها، افزود: خدمات دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با کرونا، اثرات چشمگیری درکاهش مرگ و میر داشت.

استاندار آذربایجان‌غربی عدالت محوری را نیز از اهداف برنامه‌های دولت سیزدهم دانسته و تصریح کرد: سرانه تمامی شاخص‌های شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های جدید، باید به میانگین استانی برسد و عزم دانشگاه علوم پزشکی نیز برای رسیدن به میانگین کشوری جدی‌ تر شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به فعالیت ارزشمند خانه های بهداشت آذربایجان‌غربی، افزود: فعالیت ۹۱۳ خانه بهداشت در استان، نشان از نزدیک شدن به میانگین کشوری بوده و بیانگر موفقیت در این بخش است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از گردشگری سلامت، یادآور شد: یکی از مولفه‌های مذاکرات در سفر اخیر به سوریه، مباحث توریسم درمانی بود که تجهیزات، ‌امکانات و سطح علمی کادر درمان استان با استقبال دیپلمات‌های این کشور روبرو شد.