شناسایی و کشف ۲۷۴۸ تخلف اضافه تناژ در جاده های آذربایجان غربی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی شش ماهه سال جاری 2748 تخلف اضافه تناژ شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، کاوه یاسمنی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند، از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا، در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان برخورد با متخلفین اضافه تناژ به منظور حفاظت از راه بعنوان سرمایه ملی با شدت بیشتری درحال انجام است به طوری که در شش ماهه ابتدای سال جاری ۷۵۳ گشت کنترلی بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان را بازدید کردند.