شهرستان پیرانشهر از نظر سرانه فضای آموزشی نیاز به توجه دارد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونان اموزش و پرورش استان که در پیرانشهر برگزار شده بود گفت: شهرستان پیرانشهر از نظر سرانه فضای آموزشی نیاز به توجه دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، علی مطهری در سفر یک روزه خود به شهرستان پیرانشهر گفت: این شهرستان سرانه فضای آموزشی ۲/۷ دهم متر مربع را دارد که در مقایسه با میانگین کشوری و استانی رتبه پایین تر را دارد که بنا بر این است که با به اتمام رساندن پروژه های ناتمام بتوانیم این فضاها را به چرخه فضای آموزشی اضافه کنیم.

مطهری اظهار داشت: هدف از برگزاری شورای معاونین هر سه شنبه در یک شهرستان این است که ما از نزدیک عملا مشکلات و نقاط ضعف مناطق و شهرستانها را ببینیم و به تناسب این مشکلات بتوانیم تدابیر لازم را برای رفع آنها بیاندیشیم.

دکتر مطهری خاطر نشان کرد: از مراجع مربوطه، سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و همچنین در شورای برنامه ریزی استان پیگیر مشکلات خواهیم بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: سرانه آموزشی استان ۴/۲ دهم متر مربع استان که نسبت به میانگین کشوری که ۵/۲ دهم است پایین تر است اما با تدبیر مقام عالی استان که امسال یکی از اولویت های کاری استان را بحث نهضت مدرسه سازی را در دستور کار قرار داده اند و نظر ویژه ای به این موضوع دارند امیدواریم که ۴/۲ دهم را ارتقا بدهیم و به میانگین کشوری برسیم برای این کار نیاز به تلاش و پیگیری و کار مضاعف را داریم.

وی گفت: در سطح استان آنچه که تعهد شده از طرف خیرین حدود بیشتر از سه برابر سنوات قبل می‌باشد که امیدواریم با حمایت مسئولین و مشارکت خیرین بتوانیم مشکلات فضاهای آموزشی را به حداقل برسانیم.