شورای شهر ارومیه آماده همکاری با انجمن خیرین میراث‌فرهنگی است

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: شورا شهر در راستای حفاظت از آثار تاریخی و هویت شهر آماده همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و نیز انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نقی کریمی، در جلسه تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی اظهار کرد: حفظ و نگهداری از آثار تاریخی از جمله اولویت‌های شورای شهر ارومیه بوده و تاکنون چندین مصوبه نیز برای جداره‌سازی و احیای دروازه‌های قدیمی شهر داشته است.

رئیس شورای شهر ارومیه افزود: هفت دروازه تاریخی در ارومیه وجود دارد که تاکنون احیای دو مورد از آنها در صحن شورا تصویب شده و در درصورت تهیه طرح، اقدامات عمرانی آن آغاز می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به داشتن طبیعت بکر ارومیه می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی تبدیل شود و می‌توان احداث مرکز نگهداری بیماران تنفسی و قلبی در منطقه بکر سیلوانا و نیز راه‌اندازی دهکده عشایری در استان به این مهم دست یافت.

مهرداد شعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز در این جلسه گفت: تاکنون چندین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات وابسته اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شده که نشان از اهمیت و توجه ویژه به حوزه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی بوده و اتاق بازرگانی نیز آماده ایفای نقش فعال برای احیا و نگهداری از آثار تاریخی استان است.

او تصریح کرد: در آینده نیز همایشی برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری برگزار می‌شود که برای برگزاری آن نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.