شکشت عجیب و غیر منتظره تراکتور/ گل‌ به‌ خودی جنجالی علیه رویاپردازی سرمربی اسپانیایی!

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران با برتری مس رفسنجان مقابل تراکتور تبریز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران از راه رسید و دیدار افتتاحیه این هفته از رقابت‌ها، باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز و در حضور تماشاگران پرشمار تراکتور به انجام می‌رسید. شاگردان پاکو خمس بعد از باخت لحظه آخری برابر پرسپولیس در هفته گذشته، با انگیزه کسب ۳ امتیاز خانگی پا به میدان مسابقه امروز گذاشتند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به رتبه چهارم صعود کنند؛ آن‌سوی میدان هم نارنجی‌پوشان رفسنجانی با هدایت محمد ربیعی به دنبال آن بودند تا بتوانند چهارمین برد پیاپی خود را جشن بگیرند و صعودی ۲ پله‌ای را در جدول تجربه کنند و بالاتر از تراکتور تبریز قرار گیرند.

محمدرضا اخباری به مانند مسابقه قبلی تراکتور، غایب بزرگ سرخ‌پوشان تبریزی بود و مصدومیت این دروازه‌بان باتجربه باعث شد تا بازهم پاکو خمس با وجود اشتباهات احسان مرادیان در بازی گذشته، به سراغ این دروازه‌بان برود و او را در ترکیب اصلی تیمش جای داد. تقابل تیم‌های پنجم و ششم جدول باعث شد تا کمیته داوران برای این مسابقه حساس از یک داور باتجربه استفاده کند و بیژن حیدری مسئولیت قضاوت تقابل حساس امروز را برعهده داشت و از ساعت ۱۵ با قضاوت او، نبرد تیم‌های تراکتور تبریز و مس رفسنجان در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز شد.

اشتباه مهلک و ثبت دومین باخت پیاپی برای تراکتورِ «خمس»

۲ تیم بازی را تهاجمی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی مسابقه به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما فرصت‌های ایجاد شده به گل تبدیل نشد. هادی محمدی مدافع باتجربه تراکتور که بعد از گذراندن یک جلسه محرومیت بار دیگر به ترکیب سرخ‌پوشان تبریزی بازگشته بود، ناهماهنگی عجیبی در دقیقه ۱۹ با احسان مرادیان داشت و پاس به عقب او با جای‌گیری نامناسب دروازه‌بان تراکتور همراه شد و همین مسئله سبب آن شد تا ضربه محمدی وارد دروازه خودی شود و شاگردان خمس در خانه با یک گل از حریف خود عقب بیفتند.

تراکتوری‌ها بعد از آنکه دروازه‌شان باز شد، آرایشی تهاجمی به خود گرفتند و به دنبال باز کردن دروازه مس رفسنجان بودند؛ در این میان، درخشش داوود نوشی‌صوفیانی در خط دروازه باعث شد تا شوت دیدنی گوستاوو واگنین به گل تبدیل نشود و در ادامه، ضربه آکروباتیک تماشایی مهدی هاشم‌نژاد به تیرک دروازه نارنجی‌پوشان برخورد کرد تا نیمه نخست با وجود حملات بازیکنان تراکتور، با برتری یک‌گله مس رفسنجان به پایان برسد.

پاکو خمس در بین ۲ نیمه ۳ تعویض همزمان را در ترکیب تیمش انجام داد تا با آرایشی تهاجمی‌تر، تراکتور به دنبال رسیدن به گل تساوی در نیمه دوم باشد. سرخ‌پوشان تبریزی در نیمه دوم هم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند که بهترین فرصت در اختیار محمد عباس‌زاده قرار گرفت اما ستاره تعویضی تراکتوری‌ها در ثبت نهمین گل خود در لیگ بیست‌ودوم ناکام بود و در شرایطی ایده‌آل نتوانست گل تساوی را وارد دروازه مس رفسنجان کند تا با وجود حملات سریالی، سرخ‌پوشان تبریزی ناکام در تغییر نتیجه بازی به سود تیم خود باشند.

تراکتور با تحمل دومین باخت پیاپی، رتبه پنجم جدول را هم از دست داد و شاگردان پاکو خمس با ۳۶ امتیاز به رتبه ششم سقوط کردند. در نقطه مقابل، نارنجی‌پوشان با کسب چهارمین برد متوالی توانستند صعودی ۲ پله‌ای در جدول تجربه کنند و بالاتر از تراکتور و هم‌امتیاز با گل‌گهر (با یک بازی بیشتر) با ۳۷ امتیاز و تفاضل ۱۲+ در رتبه چهارم جدول قرار گرفتند. شاگردان خمس در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر که بعد از تعطیلات فیفادی برگزار می‌شود، روز پنجشنبه دهم فروردین‌ماه در مسجدسلیمان میهمان نفت هستند و مس رفسنجان هم جمعه یازدهم فروردین‌ماه باید در خانه برابر پرسپولیس تهران قرار گیرد.

در ادامه هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران، از دقایقی قبل مصاف حساس پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شده است.