در اقدامی فرهنگی محقق شد؛

صدور حکم خرید کتاب به جای حبس مجرمان در شهرستان نقده

حکم جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش 32میلیون و 610 هزار ریال برای کتابخانه های عمومی شهرستان نقده توسط افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، آذربايجان‌غربي، توسط افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار 6 حکم فرهنگی جایگزین حبس خرید کتاب به ارزش ۳2 میلیون و 610 هزار ریال با هدف گسترش فرهنگ حبس زدایی و تشویق مردم به سمت کتاب و مطالعه صادر شد.

افشين بنيادپور، رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار در خصوص استفاده از مجازات هاي جايگزين حبس خاطر نشان كرد: مجازات زندان همواره تاثیر مثبتی ندارد و می تواند در گسترش انحرافات مجرمان بي تجربه و مبتدي نیز موثر واقع شود که با مجازات جايگزين حبس مي توان آن را كاهش داد.

بنيادپور با اشاره به اینکه استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اثرات مثبت مادی و معنوی فراوانی دارد، گفت: بسیاری از مشكلات اخلاقي، اجتماعي، رواني و اقتصادي برای محکومین جرایم غیرعمد را با صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس حل كرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره نیز اظهارداشت: اعمال مجازات‌هاي جايگزين حبس از سياست‌هاي قضايي حاكميت است كه اخيرا در دوران تعالي قوه قضاييه با جديت دنبال مي‌شود تا راه كوتاه و ميان‌بري براي اصلاح محكومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه باشد.

بنياد پور در ادامه افزود رهبر معظم انقلاب درباره اهميت كتاب و كتابخواني که مي‌فرمايند: براي يك فرد، توفيق عظيمي است كه با كتاب مأنوس و همواره در حال بهره‌گيري از آن، يعني آموختن چيزهاي تازه باشد و ما نیز به پیروی از ایشان تلاش می کنیم با تبدیل حبس به مجازات جایگزین، سهمی در انیس کردن مردم به کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

یاسمن نقي زاده، مسئول كتابخانه عمومي ولايت نقده ضمن تشكر از حسن خلق و توجه رئيس دادگاه عمومي بخش محمديار گفت: كتاب و كتابخواني مي‌تواند اثرهاي بسياري بر ذهن و عملكرد انسان در زندگي شخصي و اجتماعي داشته باشد.

نقي زاده در ادامه ضمن بر شمردن اهميت فرهنگ كتابخواني گفت: گسترش فرهنگ كتابخواني بايد در خدمت پرورش تفكر و خرد آدمي قرار گيرد نه اينكه صرفا به دانش اندوزي و كسب اطلاعات عمومي منجر شود.

مسئول كتابخانه عمومي ولايت خاطر نشان كرد: گسترش فرهنگ كتابخواني به معناي گسترش تفكر و نگرش در انسان بوده و چنين اتفاقي منجر به كاملتر شدن رفتار و كردار شخص خواهد شد.