ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است

رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان غربی گفت: ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حمید شجاع قره باغ در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱/۹درصد است گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده و ۲/۱۹درصد است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۵شرکت بیمه و ۵۲ شعبه در استان فعالیت دارند و دارای ۳هزار و ۲۰۰نمایندگی در استان هستند.

رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه آذربایجان غربی توصیه کرد:  بیمه گذاران قبل از امضای بیمه نامه مفاد آن را بطور کامل مطالعه کنند.

وی ادامه داد:  شهروندان برای اینکه در زمان صدور بیمه‌نامه و در تعهدات بیمه‌ای دچار مشکل نشوند قبل از تکمیل پرسش‌نامه باید از تعهد خود به خوبی آگاه شوند چرا که در مواردی به منظور جذب مشتری اطلاعات واقعی به متقاضیان ارائه نمی‌شود.

حمید شجاع قره باغ گفت: هرگونه صدور بیمه نامه بر اساس پیشنهاد بیمه گذار است و بیمه گر مکلف به پوشش کامل آن است در صورت عدم صدور بیمه نامه بر اساس پیشنهاد، بیمه گذار می تواند از لحاض حقوقی پیگیر باشد.

رتبه دوم آذربایجان غربی در ضریب نفوذ بیمه در کشور

رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان گفت: آذربایجان غربی در بین استان‌های کشور، رتبه دوم کشور را از لحاظ ضریب نفوذ بیمه به خود اختصاص داده است.

شجاع قره باغ اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی آذربایجان غربی که صنایع بزرگ و مولد در آن وجود ندارد، بیشتر بیمه در استان به بیمه اتومبیل، شخص ثالث، بیمه درمانی و بیمه بدنه اختصاص دارد.

پرداخت ۲۳هزار  میلیارد تومان خسارت بیمه ای در آذربایجان غربی

حمید شجاع قره باغ گفت: در سال گذشته در آذربایجان غربی ۲۳هزار میلیارد تومان خسارت بیمه پرداخت شده است که بیشرین  آن مربوط به خودرو، دیه و مابقی درمان و سایر تعهدات بیمه ای است.

خبرنگار: بیتا اختیاری