طرح‌های خلاقانه روخوانی کتاب، مکتوب می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی بر ضرورت تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی طرح‌های روخوانی کتاب به منظور تدوین منابع مطالعاتی مبتکرانه در این حوزه تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، زهرا آب‌سوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در دومین نشست شورای آموزش و پژوهش کانون استان که با هدف نیازسنجی در حوزه آموزش مربیان و اعضا برگزار شد، بهره‌گیری از ظرفیت نویسندگان و صاحب‌نظران را در تدوین، نگارش و کاربردی کردن ایده‌های مبتکرانه در روخوانی کتاب، بسیار مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دوره‌های آموزشی پیشنهادی از سوی مراکز کانون استان در راستای نیاز و دارای قابلیت‌های اجرایی هستند، گفت: توجه به فرآیند محور بودن دوره‌های آموزشی با لحاظ کردن سطوح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته می‌تواند بازخورد بهتری در دانش‌افزایی مربیان داشته باشد که خروجی این آموزش‌ها در ارتقاء فرآیند یادگیری و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان مشهود خواهد بود.

آب‌سوران افزود: مربیان مراکز مهم‌ترین ظرفیت کانون استان در حوزه ایده‌های خلاق کتابخوانی محسوب می‌شوند و دلیل اعلام آمادگی مدرس کشوری دوره اخیر «روش‌های مطالعه و شیوه‌های ترویج کتابخوانی» برای تعامل و هم‌افزایی در تدوین و مکتوب کردن این ایده‌ها بر مبنای همین علاقه و توانمندی مربیان کانون استان می‌باشد.

گفتنی است، در پایان این نشست، دوره‌های آموزشی پیشنهادی مراکز کانون استان مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان حاضر در جلسه به ارائه نکته نظرات در این خصوص پرداختند.