طرح نظارتی ویژه نوروز در آذربایجان غربی اجرا می شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در استان از ۱۴ اسفندماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، حسین نجف زاده در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: با روند افزایش تخلفات احتمالی بخصوص تخلف گران فروشی ناشی از افزایش تقاضا برای خرید مایحتاج ویژه سال نو و کثرت سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در سطح استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح با راه اندازی گشت‌های مشترکی و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و بازرسی میدانی در سطح بازار برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی به خصوص گران فروشی در محل خواهد شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال جاری در ۳ بخش کالا و خدمات، بهداشت، قاچاق کالا وارز در مجموع تعداد ۱۹ هزار و ۷۸۴ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شد، خاطر نشان کرد: از این تعداد پرونده به ۱۹ هزار و ۷۲۰ فقره پرونده رسیدگی و در مجموع برای این پرونده‌ها ۵۳۵۹ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال محکومیت صادر شد.

نجف زاده اظهار کرد: از این تعداد پرونده وارده، تعداد ۱۳ هزار و ۴۷۵ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات، ۵۶۷۷ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد ۶۳۲ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.

وی در خصوص میزان محکومیت صادر شده برای این تعداد پرونده نیز یاد آور شد: شعب رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز استان به ۵۶۴۹ فقره پرونده رسیدگی شد و متهمین علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۳۳۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

نجف زاده ادامه داد: همچنین در بخش کالا و خدمات به ۱۳ هزار و ۴۴۰ فقره رسیدگی و متخلفین به پرداخت ۲۰۴۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال جرای نقدی محکوم شدند و در بخش بهداشت و درمان نیز به ۶۳۱ فقره پرونده رسیدگی و متخلفین به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat.ir و یا تلفن ۱۳۵ به سازمان تعزیرات حکومتی و در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و در بخش بهداشت و دارو و درمان از طریق تلفن ۱۹۰ و در بخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش کنند.