رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

طرح «وارثین» حوزه هنری درمحله های «علی آباد و حسین آباد» ارومیه برگزار می شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ۳۰ بهمن ماه سال جاری از اجرای طرح فرهنگی، هنری «وارثین» در مساجد محله های «علی آباد و حسین آباد» شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، احد هوشمند قره باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در خصوص طرح «وارثین» اظهار داشت: طرح وارثین در قالب دوره های آموزشی «بازیگری تئاتر و طراحی و نقاشی» برای هنرجویان نوجوانان دختر و پسر در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) منطقه حسین آباد و مسجد حضرت امام جواد (ع) منطقه علی آباد ارومیه درحال برگزاری است.

هوشمند قره باغ افزود: در حال حاضر ۶۵ نفر از هنرجویان نوجوان در این مناطق در حال یادگیری رشته هنری مورد علاقه خود با حضور اساتید مجرب و هنری هستند و هنرجویان در این کلاس های هنری با اصول و مفاهیم اولیه رشته مورد علاقه خود آشنا می شوند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اهداف اجرای طرح فرهنگی هنری وارثین در مناطق کم برخوردار ارومیه گفت: این طرح با هدف شناسایی استعدادهای هنری، آشنایی هنرجویان در این مناطق با رشته های مختلف هنری و تبدیل مساجد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی در محلات ارومیه برگزار می شود.

طرح «وارثین» از برنامه های واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان غربی است که همزمان با اجرای آن در محله های حسین آباد و علی آباد ارومیه مجریان این طرح فرهنگی، هنری در مساجد محله های «کشتارگاه و اسلام‌آباد» کلانشهر ارومیه نیز در قالب رشته های «عکاسی، فیلمسازی با موبایل، بازیگری تئاتر، طراحی و نقاشی و همچنین تشکیل گروه های سرود» در حال ثبت‌نام از متقاضیان هستند.