ظرفیت مناسب آذربایجان غربی جهت جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ درحوزه ict

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در وبینار تشریح ارائه تسهیلات به کسب و کار های نوپا وغیر نوپای استان که با حضور ستوده نیا از سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه ای استان و هم مرزی با سه کشور، آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی جهت جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ درحوزه ict دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به طرح‌های حمایتی دولت در قالب تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال جاری در زمینه فناوری اطلاعات،گفت: این تسهیلات به منظور کمک به کسب و کار های نوپا و غیر نو پا است و دفاتر پیشخوان دولت می توانند برای توسعه  فعالیت خود و ایجاد اشتغال حداقل یک نفر در هر دفتر  از این تسهیلات بهرمند شوند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال1400پرداخت می شود که شامل 6 حوزه از جمله حمایت از کسب و کارهای نوپا و غیر نوپا،حمایت از برگزیدگان رویدادهای کارآفرینی، حمایت از طرح‌های ملی است و این تسهیلات اکثرا با نرخ 10درصد بوده و ایجاد اشتغال از شروط اصلی آن است.

وی با اشاره به این موضوع که سقف تسهیلات برای کسب و کار های نوپا 100 میلیون تومان است و با نرخ 10درصد و با مدت زمان باز پرداخت 36 ماهه ارائه می شود،افزود: شرکت ها باید حقوقی بوده و سابقه تاسیس سه ماه و کمتر از سه سال داشته باشند.

جلیلی نژاد اضافه کرد:برای دریافت این تسهیلات باید با مراجعه به سامانه توان آفرین و ثبت مدارک لازم اقدام کرد.

در این نشست تمام مراحل ثبت نام متقاضیان در سامانه توان آفرین به صورت مرحله ای توضیح توسط ستوده نیا کار شناس سازمان فناوری اطلاعات ایران داده شد.

بر اساس این گزارش اهدافی که این طرح دنبال می کند، حمایت از کسب و کارهای نو پاو غیر نوپا، ارتقاء و توسعه کاربرد و افزایش توانمندی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است.