امام جمعه ارومیه؛

ظلم ستیزی و دفاع از مردم فلسطین واجب شرعی و سیاسی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ظلم ستیزی و دفاع از مردم فلسطین واجب شرعی و سیاسی است و نباید از این موضوع غفلت شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: طبق روایت موجود باید تا پایان عمر یاریگر مظلومان بود و این حضور در صحنه راهپیمایی وظیفه و واجب شرعی و دینی است و در روز قیامت پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

وی اظهار کرد: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) کسی که سرنوشت مسلمانان برایش مهم نباشد از مسلمانان نیست و در روز قیامت در جرگه غیر مسلمان محشور خواهد شد و اگر فردی به صورت عمد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت نکرده است باید استغفار کند.

امام جمعه ارومیه با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش گفت: در نظام اسلامی تمامی نیروهای مسلح به خصوص ارتش یک نیروی کارآمد است که در هر نقطه کشور نا امنی ایجاد شود حضور دارند و از کیان اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان تاکید کرد: این تصمیمات و روش های صحیح که دولت سیزدهم اتخاذ می‌کند به طور یقین در آینده تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان از این موضوع خشمگین هستند، گفت: دشمنان در صدد ایجاد یک جبهه جدید برعلیه ایران بودند که برعکس شد و اگر این مسیر ادامه یابد باعث می‌شود بر اقتدار مملکت اسلامی افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حسن همجواری با کشورهای همسایه یادآور شد: منافع مشترک کشورهای همسایه و دولت‌های منطقه باید همواره مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: در این اوضاع حساس که رژیم صهیونیستی در حال کشتار و بدرفتاری با مسلمانان است برقراری ارتباط با این رژیم صحیح نیست چون باید از عزت و کیان اسلام دفاع کرد در غیر این صورت در تعارض با اهداف مقاومت مردم فلسطین است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه حکم مساله حجاب را امام (ره) بیان کردند، ادامه داد: نیروی انتظامی بعنوان مجری بدنبال برخورد با بدحجابی است البته در هر مملکتی قانون اجرا نشود هرج و مرج ایجاد و بی قانونی آن را به هرج و مرج می‌کشاند.

وی درباره روز نهج البلاغه (۲۱ فروردین) هم گفت: این کتاب با عظمت و عجیبی است که شامل سیاست و روانشناسی و دین، فقه و جامعه شناسی است که مطالعه آن را به همگان توصیه می‌کنم.