مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی:

عصر تغییر تکنولوژی مخابراتی از شبکه مسی به فیبرنوری فرا رسیده است

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی از عزم جدی مخابرات منطقه برای تغییر تکنولوژی ارتباطی مسی به فیبرنوری برای مقابله با سرقت کابل های مخابراتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، چنگیز نوری در خصوص آخرین وضعیت اختلالات و قطعی های تلفن ثابت در برخی مناطق شهر ارومیه گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم در مجموعه مخابرات منطقه آذربایجان غربی اختلالات و قطعی های سراسری و منطقه ای به حداقل رسیده و از مشترکین گرامی می خواهیم اختلالات موردی را در سامانه های ارتباطی مخابراتی ثبت و مطرح کنند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با تشریح آخرین روند توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان خاطرنشان کرد: زیرساخت های مخابراتی استان در حال تغییر تکنولوژی به بسترهای فیبرنوری است و خوشبختانه امروز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر فیبرنوری مخابرات در آذربایجان غربی بسترسازی شده است.

وی افزود: هم اکنون و در فاز یک شهر ارومیه ۸۰ کیلومتر فیبرنوری در حال اجرا است که شروع این طرح از منطقه های پر درخواست مثل گلشهر یک، رودکی، ایثار و مجتمع مخابراتی شهید قندی بوده است.

نوری گفت: در بوکان ۲۸ کیلومتر فیبرنوری در حال اجرا، در پیرانشهر ۱۵ کیلومتر با پوشش ۶۴ نقطه این شهر در حال اتمام، در اشنویه ظرفیت سازی برای ۲۰۰ مشترک، در میاندوآب و نقده ۴۰ کیلومتر پیمان سپاری و در خوی و سلماس ۴۰ کیلومتر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و خوشبختانه آذربایجان غربی امروز با بیش از ۱۱ هزار مشترک FTTH جزء استان های برخوردار کشور است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در خصوص جایگزینی کابل های سرقت شده تاکید کرد: متاسفانه با وجود جایگزینی کابل های مسی در برخی مناطق حاشیه ای شاهد تکرار موارد سرقت هستیم، به همین منظور تغییر تکنولوژی شبکه مخابراتی از مسی به فیبرنوری در اولویت برنامه های مخابرات منطقه آذربایجان غربی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های مخابرات منطقه آذربایجان غربی برای توسعه شبکه ارتباطی سیار گفت: تا پایان امسال ۱۵۰ روستای آذربایجان غربی از تکنولوژی اینترنت پرسرعت سیار بهره مند خواهند شد و هم اکنون ۱۰۰ سایت شهری و ۴۳ سایت روستایی در حال احداث است.