فعالیت ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی در حوزه گردشگری سلامت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،مرتضی صفری در جلسه رفع موانع توسعه گردشگری سلامت که با حضور محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور وبیناری محمدرضا ترجمان رئیس اداره گردشگری سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه گردشگری سلامت در استان نیاز است که ارتباط بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دانشگاه علوم پزشکی استان تقویت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای این منظور پیشنهاد می‌شود با مشارکت دو مجموعه، دفاتری را در کشورهای مختلف ایجاد شود که از همان مبدا گردشگران سلامت را تحویل گرفته و در طول سفر خدمات لازم را به آنها ارائه دهند.

او ادامه داد: امروزه گردشگری سلامت در کشورهای مختلف به سرعت توسعه یافته و در ایران به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمان و پیشرفت‌های پزشکی این نوع گردشگری مورد استقبال مسافران خارجی قرار دارد که آذربایجان غربی نیز با داشتن ظرفیت‌های بالا می‌تواند سهمی از این اقتصاد داشته باشد.

صفری گفت: با حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز فعال در گردشگری سلامت و بخش خصوصی دست دلالان و سودجویان قطع شده و همگی از منافع این اقدام بهره‌مند خواهند شد.