با حضور استاندار آذربایجان غربی؛

فیلم سینمایی« غریب» در ارومیه اکران مردمی شد

فیلم سینمایی « غریب» ۳۰ فروردین ماه سال جاری با حضور استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان و مردم علاقه‌مند در پردیس سینمایی مهر ارومیه اکران مردمی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این ویژه برنامه اکران که به همت سازمان رسانه‌ای اوج و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس بسیج هنرمندان آذربایجان غربی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز به همراه سایر دعوت شدگان به تماشای فیلم سینمایی غریب در پردیس سینمایی مهر ارومیه نشستند.

فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا محصول سال۱۴۰۱ با سرمایه‌گذار سازمان هنری رسانه‌ای اوج دربارهٔ شهید محمد بروجردی با بازی بابک حمیدیان است که بیش از این نیز این اثر سینمایی برای نخستین بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت به اکران درآمده‌ بود.

داستان فیلم سینمایی غریب مربوط به سال ۱۳۵۸ و آغاز شورش ۱۳۵۹–۱۳۵۷ در ایران توسط احزاب کُرد از جمله کومله و دموکرات است که شهید محمد بروجردی از طرف امام خمینی (ره) مأموریت می‌یابد تا به‌ عنوان فرمانده سپاه کردستان وضعیت را به حالت عادی بازگرداند. این فیلم به بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در کردستان و شیوه فرماندهی او در اتحاد مسلمین و رفع شرایط بحران پرداخته‌ است.