قطار توسعه فیبر نوری به چهاردهمین شهر آذربایجان غربی رسید

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر مرزی پلدشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه زیرساخت ارتباطی در دولت چهاردهم مبتنی بر فیبر نوری، گفت: با انعقاد قرارداد شرکت ایرانسل و شهرداری پلدشت عملیات توسعه شبکه فیبرنوری در شهر مرزی پلدشت آغاز شد.
جلیلی نژاد افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر پلدشت که قرار است با اپراتوری شرکت ایرانسل اجرا خواهد شد بیش از ۴۰ هزار جمعیت شهر پلدشت تحت پوشش اینترنت پایدار، امن و با سرعت هایی بیش از ۸۰ برابر سرعت های فعلی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل ارتباطات استان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری با سرعت در استان آذربایجان غربی در حال اجرا است افزود: اولویت وزارت ارتباطات توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری است و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۴، پوشش ۲۰ میلیونی به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری در ۱۴ شهر استان آذربایجان غربی در حال اجرا و در حال حاضر بیش از  ۷۷۰ هزار متر حفاری شده و ۷۵۰ کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است