رئيس اداره كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب:

كتابخوانی گامی مهم در نهادينه سازی آموزش

اداره كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب نشست كتابخوان ويژه دبيران را با حضور رئيس اداره آموزش و پرورش برگزار كرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اداره كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب نشست كتابخوان ويژه دبيران را با حضور بهروز تقی نژاد، رئيس آموزش و پرورش میاندوآب؛ محمدعلی محمودی، مسئول حراست اداره آموزش و پرورش؛ رامين وحدانی، رئيس اداره كتابخانه های عمومی شهرستان و چند تن از دبيران فعال در حوزه ترويج كتاب و كتابخوانی در سالن جلسات اداره كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب برگزار شد.

بهروز تقی نژاد، رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان مياندوآب، ضمن استقبال از برگزاری چنين نشست هايی گفت: انقلاب اسلامی در واقع انقلابی فرهنگی بود و نقش فرهنگ كتابخوانی، به ويژه كتب آيت الله مطهری، آيت الله حكيمی از اوايل انقلاب شوری آگاهانه برای ادامه مسير با توان هر چه بيشتر را در جوانان ايجاد كرده بود.

هر نوع موفقيت، رفاه، تعالی روحانی و اجتماعی تنها از بطن اين سطور سياه رنگ ميسر خواهد شد.

تقی نژاد با ابراز خرسندی از حضور دبيران مروج خواندن در اين نشست افزود: معلمان به عنوان اولين الگوهای آگاهی برای دانش آموزان، لازم است زمينه انس آنها با كتاب و ايجاد عادت به مطالعه و كتابخوانی را به هر طريق ممكن و با استفاده از انواع تشويقات فراهم سازند.

محمدعلی محمودی، مسئول حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان مياندوآب، با تاكيد بر اهميت ترويج خواندن برای تربيت نسلی آگاه گفت: علی رغم اينكه آموزش پرورش قوانين سخت گيرانه ای برای حضور افراد خارج از سازمان در كلاس های درس دارد، با اين وجود ما تسهيلات لازم برای حضور كتابداران در كلاس ها و ترويج كتابخوانی را فراهم ساخته ايم و در سال های آتی نيز از اين امر مهم حمايت خواهيم كرد.

رامين وحدانی، رئيس اداره كتابخانه های عمومی شهرستان مياندوآب، ضمن تقدير از همكاری معلمان در ترويج فرهنگ كتابخوانی گفت: آموزش و پرورش با كتابخانه های عمومی رسالتی مشترک داشته و آن ترويج آگاهی و دانايی است.

وی ادامه داد در اين راستا دبيران با تشويق دانش آموزان به مطالعه و كتابخوانی گامی مهم در نهادينه سازی آموزش خواهند داشت.

در اين نشست كتاب های «س‍رگ‍ذش‍ت‌ دوازده‌ ت‍ن‌ از زن‍ان‌ م‍وث‍ر در ت‍اري‍خ‌ اي‍ران» نوشته محمد جواد بهروزی؛ «زمين سوخته» نوشته احمد محمود؛ «ارميا» نوشته رضا اميرخانی و «اميل» نوشته ژان ژاك روسو، به ترتيب توسط پريناز باغداران، سميه رفيعی، وحيده باباخانلو و آيدا بزرگمهر معرفی شدند.

گفتنی است در پايان اين جلسه با اهدای لوح تقدير از دبيران فعال در حوزه ترويج خواندن تقدير به عمل آمد.