لایه‌روبی ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان ارومیه در سالجاری

مدیر امور منابع آب ارومیه گفت: در اقدامی بی‌سابقه، امسال ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان لایروبی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ضرغام گوزلی اظهار کرد: در ارومیه سه شبکه آبرسانی شامل شهرچای، باراندوز و نازلو وجود دارد که امسال ۴۲ کیلومتر از کانال‌های شبکه از سوی شرکت بهره‌بردار لایروبی شده و ۴۵ مورد تعمیرات تاسیسات شبکه نیز انجام گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در راستای مدیریت شبکه و استفاده بهینه از آب، در اقدامی بی‌سابقه ۱۶۸ کیلومتر از انهار شهرستان ارومیه لایروبی شده‌است.

گوزلی گفت: همچنین سه کیلومتر از رودخانه درین‌قلعه و یک‌کیلومتر از رودخانه شهرچای لایروبی شده‌اشت.

مدیر امور منابع آب شهرستان ارومیه به اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار از ساخت و سازها و یا تصرفات غیرمجاز اذعان داشت: ۸ مورد حکم آزادسازی حریم و بستر در رودخانه‌ها و ۲۱ مورد در خصوص آزادسازی تصرفات غیرمجاز به حریم و بستر انهار اجرا شده‌ و آزادسازی ۱۶ کیلومتر در رودخانه شهرچای در دست اجراست.

گوزلی با بیان اینکه دو مجوز برداشت مصالح از بستر رودخانه صادر شده‌است، گفت: در خصوص برداشت غیرمجاز مصالح از حریم ‌بستر رودخانه، ۵ مورد پرونده دادگاهی وجود دارد.

️وی در پایان گفت: با توجه به فعالیت‌های تبلیغی و البته دیوارسازی اراضی خریداری شده پشت سد شهرچای، خوشبختانه امسال در سد شهرچای ارومیه غرق‌شدگی وجود نداشت.