لزوم ارج نهادن به هنرمندان پیشکسوت/هنرمند پس از مرگ نیازی به بزرگداشت ندارد

قاسم محمدزاده، مجری و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: از مسئولین تقاضا دارم هنرمندان و به‌ویژه پیشکسوتان را به فراموشی نسپرده و حمایت‌های خود را از آنان دریغ نکنند، هنرمند پس از مرگ نیازی به مراسم بزرگداشت و مقبره مجلل ندارد، بلکه باید تا زنده است برای او ارزش قائل شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم محمدزاده، مجری و بازیگر سینما و تلویزیون، روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور در دفتر پایگاه خبری قارتال نیوز، پاسخگوی سوالات خبرنگاران این مجموعه بودند که در ادامه می‌توانید این مصاحبه صمیمی را بخوانید:

۱. آقای محمدزاده با تشکر از حضور شما، به عنوان اولین سوال لطفا یک بیوگرافی از خود بفرمایید.

عرض سلام و ادب دارم خدمت شما و مجموعه پایگاه خبری قارتال نیوز، من متولد شهر مرند هستم و در ۱ سالگی به همراه خانواده به ارومیه نقل مکان کردیم و در محله یئدی‌درمان بزرگ شده‌ام.
دوران ابتدایی خود را در دبستان فردوسی واقع در دروازه شاپور و دوران دبیرستان را در مدرسه صائب در فلکه زنجیر به پایان رسانده‌ام، متاسفانه وارد دانشگاه نشدم و راهی خدمت سربازی شدم.

۲. علاقه شما به سینما و تلویزیون چگونه شکل گرفت و در چه سالی وارد این حوزه شدید؟

علاقه من به هنر هفتم از زمانی آغاز شد که در کودکی برای اولین بار به سینما رفتم، متاسفانه گروه‌های تئاتر در سال‌های گذشته در ارومیه بسیار کم بود و در صورت وجود هم، ورود به آنها بسیار سخت بود، من در سال ۱۳۵۵ پس از پایان خدمت سربازی در استخدامی صداوسیما شرکت کرده و وارد این حوزه شدم.

۳. تاکنون در چه برنامه‌هایی در رادیو همکاری داشته‌اید؟

بنده تاکنون در برنامه‌های “آخشام چاغی محبتی”، “گوناخلیخ”، “اوئلکمیزین آخشام‌لاری”، “آخشام گونشی”، “بیر آخشام، بیر سلام” و “ائل سوزی” فعالیت داشته‌ام که برخی از این برنامه‌ها هنوز درحال پخش هستند.

۴. فعالیت خود را در تلویزیون با چه فیلمی و از چه سالی آغاز کردید؟

اولین نقش‌آفرینی من در سال ۱۳۷۹ در سریال “آتا” به کارگردانی آقای پیران و نقش فیروز بود، سپس در سریال “باجناقلار ۱ و ۳” در نقش قاسم حضور داشتم، نقش‌آفرینی‌های بعدی من در سریال‌های آداخلی ۱ و ۲، حورمت، تورشاشیرین و سنه خاطیر بود.
همچنین در سریال “جهیزیه” به کارگردانی آقای بابک لطفی ایفای نقش کرده‌ام که این سریال در ۱۳ قسمت، ایام نوروز ۱۴۰۱ از شبکه استانی پخش خواهد شد.

۵. آیا در فیلم‌های سینمایی نیز ایفای نقش کرده‌اید؟ در چه فیلم‌هایی؟

بله، بنده در فیلم سینمایی “شور دگر” و “نان و سنگ” که از سوی صداوسیمای مهاباد ساخته شده است، ایفای نقش کرده‌ام و همچنین در فیلم کوتاه “گیزلین باخیش” به مناسبت شب یلدا و تله‌فیلم “بیداری” نیز حضور داشته‌ام.

۶. اگر بخواهید خود را در سه کلمه توصیف کنید، چه می‌گویید؟

قاسم همیشه خندان، مردم مرا با خنده‌هایم می‌شناسند و امیدوارم تاکنون توانسته باشم لبخند را بر لبان بینندگان برنامه‌هایم نشانده باشم.

۷. بین معروفیت و محبوبیت، کدام‌یک برایتان از ارزش بیشتری برخوردار است؟

قطعا محبوبیت، چراکه محبوبیت یک هنرمند موجب می‌شود که یاد او تا ابد در ذهن و قلب مردم حک شود، ولی معروفیت این‌گونه نبوده و به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می‌شود.

۸. توصیه شما به افرادی که قصد ورود به وادی هنر، سینما و تلویزیون دارند، چیست؟

هنر هفتم همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده، به‌خصوص در میان نوجوانان که همیشه شیفته جعبه جادویی هستند، توصیه من به نوجوانان و تمامی علاقه‌مندان به هنر هفتم این است که از راه درست به این عرصه ورود کنند و قطعا بهترین راه از نظر بنده، تحصیلات در زمینه هنر و ورود به دانشکده هنر است که در این صورت می‌توانند بر حسب سلیقه و علایق خود رشته‌های هنری را مورد بررسی قرار دهند.

۹. علاقه دارید در چه کاراکترهایی ایفای نقش کنید؟

بازی در نقش‌های منفی را بسیار دوست دارم، ولی تاکنون چنین نقشی به من پیشنهاد نشده است، کارگردانان چهره‌شناس هستند و شاید این نوع نقش‌ها را مناسب من ندیده‌اند.

۱۰. در چالش دعوت از هنرمندان برای حضور در پایگاه خبری قارتال نیوز، چه کسانی را دعوت می‌کنید؟

من برای این چالش و مصاحبه صمیمی، از دو بازیگر توانمند استان، آقایان کاظم غلامی‌پور و جعفر وهاب‌پور دعوت می‌کنم.

۱۱. درخواست شما از مسئولان فرهنگی کشور و استان چیست؟

از مسئولین تقاضا دارم هنرمندان و به‌ویژه پیشکسوتان را به فراموشی نسپرده و حمایت‌های خود را از آنان دریغ نکنند، هنرمند پس از مرگ نیازی به مراسم بزرگداشت و مقبره مجلل ندارد، بلکه باید تا زنده است برای او ارزش قائل شد، همچنین بسیاری از هنرمندان هستند که هنوز موفق به دریافت کارت هنر خود نشده‌اند و حل این مشکل کوچکتری درخواستی است که هنرمندان می‌توانند از مسئولین فرهنگی داشته باشند.

ممنون از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار داده و این مصاحبه لذت‌بخش و خواندنی را ترتیب دادید، با آرزوی موفقیت برای شما.