لزوم ایجاد نخستین واحد بوم‌گردی چهاربرج در جوار امامزاده تاج‌الدین‌ علی

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف توسعه گردشگری در شهرستان چهاربرج پیشنهاد می‌شود نخستین واحد بوم‌گردی این شهرستان در جوار امامزاده تاج‌الدین‌علی(ع) ایجاد شود.
به‌گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، با هدف بررسی ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان تازه‌ تاسیس چهاربرج، جلسه‌ای با حضور جلیل جباری، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی، مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهابرج، فرماندار و تعدادی دیگر از مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مهدی عیسی‌زاده، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری چهاربرج اظهار کرد: برای رونق گردشگری در این شهرستان در قدم اول باید برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی در منطقه بقعه تاج‌الدین علی(ع) برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: در این منطقه ۶۰۰ هکتار اراضی ملی بلااستفاده وجود دارد که برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی مناسب هستند.

عیسی زاده ادامه داد: برگزاری مسابقات اسب‌سواری و جشنواره‌های ورزشی و تفریحی از جمله دیگر اقدامات لازم برای توسعه گردشگری چهاربرج هستند.

وی گفت: از آنجایی که چهاربرج یک شهرستان تازه‌التاسیس بوده و اعتبارات پایینی دارد، نیاز است بنیاد مستضعفان برای توسعه گردشگری در این شهرستان سرمایه‌گذاری کند.

تاکید بر افزایش اعتبارات گردشگری چهاربرج

جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری چهاربرج تصریح کرد: وجود محوطه‌های تاریخی مانند قره‌قوزلو، قب‌چاق، فسندوز و فیروزآباد در چهاربرج و طبق سوابق کاوش‌های باستان شناسی این شهرستان از تاریخچه غنی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: وجود کارگاه‌های نخ‌ریسی، مناطق طبیعی و مذهبی زیبا از دیگر ویژگی‌های گردشگری در چهاربرج هستند.

جباری ادامه داد: برای معرفی هر چه بیشتر چهاربرج و توسعه گردشگری در این شهرستان نیاز است در اعتبارات سال 1401 اعتبار حوزه گردشگری چهاربرج افزایش پیدا کند.