معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم همکاری و هماهنگی دستگاهای ذیربط در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱

در آستانه اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاهای ذیربط در اجرای این طرح تاکید نمود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه کمیته سفر استان که با شرکت اعضا در سالن جلسات ساختمان شماره دو این اداره کل برگزار شد بر لزوم آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای سفرهای نوروزی تاکید کرد و گفت: این طرح از ۲۵ اسفند ماه سالجاری لغایت ۱۵ فروردین سال جدید به مدت ۲۰ روز اجرا خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی کامل راهداران در محورهای مواصلاتی استان و آمادگی کامل مجتمع های خدماتی رفاهی جاده ای در جریان سفرهای نوروزی سال پیش رو افزود: باید تلاش شود تا با فراهم نمودن زیرساختها و ساماندهی ناوگان، نسبت به استاندارد سازی و رعایت انضباط در محیط کار ناوگان حمل ونقل عمومی اقدام شود .

فاریابی با تاکید بر استقرار گشت های راهداری و پلیس راه و همچنین نهاد های امداد رسان در مکان‌های حساس و پر تردد و ارائه کشیک های نوروزی گفت: جایگاه‌های سوخت در محورهای مواصلاتی استان نیز باید آمادگی لازم را برای خدمت رسانی به مسافرین در طول طرح نوروزی داشته باشند.

وی نظارت ویژه بر نرخ فروش بلیط، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان مسافری و خدمه سفر و نیز مسافرین، ضد عفونی ناوگان مسافری قبل از انجام سفر و نظارت بر رعایت کامل مقررات رانندگی و ایمنی خودرو را جزو امور اصلی دستگاه‌های نظارتی برای داشتن سفری امن در طول طرح نوروزی عنوان کرد.