مجازات موبایل فروش متخلف در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربیاظهار داشت: موبایل فروش متخلف به اتهام گرانفروشی، درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور خرید و فروش در شهرستان ارومیه به بیش از سه میلیارد ریال محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین نجف زاده گفت: پرونده یک واحد موبایل فروشی برای گرانفروشی یک دستگاه گوشی موبایل به میزان ۳۲۳ میلیون ریال و درج نکردن قیمت و ارائه نکردن فاکتور خرید و فروش در شعبه نهم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی پرونده و ارائه نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۳۲۳ میلیون ریال بعنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گرانفروشی محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال برای ارائه نکردن فاکتور خرید به بازرسان و پرداخت ۲۰ میلیون ریال برای درج نکردن قیمت کالاها و پرداخت ۲۰ میلیون ریال برای ارائه نکردن فاکتور به مشتریان و در مجموع به پرداخت سه میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان اداره صنعت،معدن و تجارت استان گزارش تخلف را در پی شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد موبایل فروشی کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی درخاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir ویا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند.