محموله ۱۵ تُنی چوب قاچاق در سردشت توقیف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق جنگلی به وزن ۱۵ تُن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رحمت ابراهیمی گفت: این محموله چوب قاچاق از نوع گردو جنگلی در یکی از روستاهای سردشت به منظور انتقال به خارج از شهرستان بارگیری شده بود.

وی اضافه کرد: این محموله در ساعت ۲ بامداد در یکی از محورهای مواصلاتی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان توقیف شد و راننده کامیون با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت ادامه داد: چوب‌های برداشت شده باید در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان و در راستای ایجاد اشتغال و پایداری مراکز اشتغال مصرف شود و اجازه خروج چوب از شهرستان داده نمی‌شود.

ابراهیمی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰۵ تُن چوب جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و از ارسال آن به سایر مناطق جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است، گفت: برای قطع و حمل درخت های باغی نیز نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوزها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

ابراهیمی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است