مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان قبل از آغاز فصل کوچ نسبت به دریافت کارت تردد اقدام کنند

علی ناجی، مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی افزود: هرگونه خدمات، تسهیلات و نهاده به عشایر دامدار تنها با کارت شناسایی دامداری و کارت تردد دام انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی ناجی در جلسه شورای اداری و هماهنگی شركتهاى تعاونى عشایری افزود: صدور کارت تردد عشایری در جلوگیری از قاچاق دام، شناسایی دام عشایر، عشایر واقعی و تسهیل در تردد عشایر و دام های عشایری در کوچ بهاره و پاییزه نقش موثری دارد.
ناجی با اشاره بر اهمیت تقويت تشكلهاى عشايرى و نقش آنان بر خدمات رسانى شايسته به عشاير بر لزوم ايفاى نقش حمايت ،هدايت و نظارت بر فعاليت هاى شركتها و صيانت از حقوق عشاير زحمتكش تاكيد کرد.
وی اظهارکرد: هدف اصلی تشكيل شركت‌های تعاونی عشايری، ارائه خدمات مورد نياز عشاير و حمايت و پشتيانى از توليد، تهيه و تامين نهاده‌های دامی، بازاريابى محصولات و توليدات عشاير و رفع نيازهاى جامعه عشاير است.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت : از مديران عامل و كاركنان تشكل‌های عشايری اين انتظار را داریم كه با ساماندهی سرگروه هاى تعاونى طبق اساسنامه در صدد انجام حسابرسى ها و برگزاری به موقع مجامع شرکتهای تعاونی عشایری باشند.
این مسئول ادامه داد: شركتهاى تعاونى و ادارات شهرستانها به منظور شناسایی عشایر واقعی، هويت دار كردن آنان و صدور كارت تردد اهتمام جدی داشته باشند.
ناجی با بیان اینکه شناسنامه دار كردن و ساماندهى دامداران عشاير طبق سرشمارى مورد تائيد مركز آمار از اهداف سازمان عشاير است، افزود: از مزایای این طرح احصا  آمار دقيق عشاير، هویت‌دار شدن آنان برای نسل‌های متوالی، جابه جایی راحت دام در انجام کوچ  ییلاقی و قشلاقی و جلوگیری از قاچاق دام عشایر است.
وی با اشاره بر اهمیت قرارگاه تامین امنیت غذایی افزود : رصد و پايش قيمت نهاده های دامی و كنترل و نظارت بر قیمت  محصولات در بازار از وظايف مهم و مستمر قرارگاه در استان و شهرستانها مي باشد که در جهت همکاری، حمایت از طرح امنیت غذایی و رفع مشکلات مربوط به عشایر کارشناسان و اعضای قرارگاه امنیت غذایی حداکثر توان خود را در جهت افزایش عملکرد در حوزه عشایر بکار گیرند.