مراکز و مدارس غیردولتی یاریگر آموزش و پرورش هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی همواره یاریگر آموزش و پرورش در پوشش تحصیلی حداکثری بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جواد جنگی در گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی کشور که به میزبانی استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد؛ اظهار داشت: رویکرد تحولی و ایجاد ساختار کارآمد و اثر بخش در آموزش و پرورش تنها با تحقق ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امکان پذیر است.

وی افزود: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش درخواست مقام معظم رهبری از نظام تعلیم و تربیت کشور است که خروجی آن تربیت انسانهای مومن، متعهد، کارآمد و دلسوز به انقلاب خواهد بود.

جنگی بیان کرد: فرهنگ مردمان جای جای ایران اسلامی بسیار غنی و مستحکم است و باید تلاش شود با حفظ و انتقال این فرهنگ غنی به دانش آموزان از نفوذ فرهنگ غربی در جامعه مقابله شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ ما با اسلام و انقلاب عجین شده است و نباید اجازه دهیم از فرهنگ غرب و شرق متأثر شود.

وی با اذعان به اینکه مراکز و مدارس غیردولتی همواره در نظام تعلیم و تربیت کشور جایگاه تأثیر گذار و ویژه ای داشته اند؛ افزود: مدارس غیردولتی در حل معضل تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی همواره یاریگر آموزش و پرورش بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اشتغالزایی برای افراد تحصیل کرده و توانمند در کنار بکارگیری روشهای نوین آموزشی از ویژگیهای بارز مدارس غیردولتی است.

جنگی اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی ۵۳۸ باب مدرسه غیر دولتی فعالیت می کند که بیش از ۵۸ هزار دانش آموز را پوشش داده است.