مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی؛

مشارکت در طرح‌های فرهنگی از اولویت‌های کانون آذربایجان‌غربی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در دیدار معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مشارکت در طرح‌های توسعه‌ی فرهنگی را ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی در بخش کودک و نوجوان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، زهرا آب‌سوران با تأکید بر نقش مؤثر کانون در غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، آموزش غیر مستقیم را شاخصه‌ی بارز کانون در انتقال مهارت‌ها، مفاهیم و آموزه‌ها به مخاطبان خود عنوان کرد و افزود: رسالت کانون کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در پنج فعالیت اصلی کتاب محور شامل فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی است.

مدیرکل کانون استان با اشاره به تعامل نزدیک کانون استان با نهادهای فرهنگی، تأثیر انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی با زبان هنر را در فرآیند علاقه‌مندسازی، مهارت‌افزایی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار چشمگیر ذکر کرد.

رسول رضایی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت فرهنگسراهای تخصصی رسانه، قرآن و عترت و هنر در سطح شهر ارومیه، راه‌اندازی فرهنگسرای تخصصی کودک را از برنامه‌های پیش‌روی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه عنوان کرد.

رضایی، بهره‌مندی از توانمندی وتخصص مربیان کانون را لازمه‌ی تحقق افق فرهنگی پیش‌روی سازمان در حوزه‌ی کودک و نوجوان ذکر کرد و گفت: آماده‌ی هرگونه هم‌افزایی جهت تعامل با کانون در پیشبرد رسالت خطیر فرهنگی به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان هستیم.