طبق آمار اولیه جشن نیکوکاری،

مشارکت ۲۸ میلیاردی مردم آذربایجان‌غربی در جشن نیکوکاری

مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی تاکنون بر اساس آمارهای اولیه بیش از ۲۸ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری مشارکت نقدی و غیر نقدی داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری فارتال نیوز،عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد اذربایجان‌غربی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه که به مناسبت ۱۴ اسفند، سالروز تشکیل نهاد مقدس کمیته امداد صورت گرفت، گفت: مردم خیر و نیکوکار آذربایجان‌غربی تاکنون  بر اساس آمارهای اولیه بیش از ۲۸ میلیارد تومان در جشن نیکوکاری مشارکت نقدی و غیر نقدی داشته اند.

وی با قدردانی از بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، بیان کرد: بی تردید ورود امام جمعه ارومیه و دعوت مردم مومن برای شرکت در جشن نیکوکاری، نقش موثری در مشارکت پرشور مردم در این آیین خدادوستانه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:  آمار مشارکت در جشن نیکوکاری، آمار اولیه بوده و یقینا در روز‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود رشد ۱۷ درصدی پرداخت زکات در استان، اما این آمار در مقایسه با میانگین  سرانه کشوری نیاز به افزایش دارد.

سهندی اظهار کرد: بدون تردید امروز بیش از پیش نیازمند توجه به نیازمندان و فرهنگ سازی کمک رسانی به محرومان جامعه هستیم و این امر نیازمند ورود تمام مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی است.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: کمک به نیازمندان طبق فرمایشات قرآن کریم و احادیث معصومان دارای فضایل و ثواب فراوان دنیوی و اخروی بوده و امدادگران در این راه همواره از ثواب فراوان بهره‌مند هستند.

وی افزود: امروزه باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای تسریع هرچه بیشتر کمک رسانی به محرومان استفاده بهینه شود.

نماینده ولی قیه در آذربایجان‌غربی با تشکر از زحمات امدادگران در کمک به محرومان جامعه، عنوان کرد: بی تردید جهاد شبانه روزی امدادگران کمیته امداد، توانسته قوت قلبی برای محرومان و نیازمندان جامعه باشد.