مشكل كمبود آب شرب روستاي داش آغل اروميه رفع مي شود

مدير امور آب و فاضلاب اروميه از رفع مشكل كمبود آب شرب روستاي داش آغل اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ،سعيد كامياب ‌فر طي بازديد از روند پروژه تجهيز چاه آب روستاي داش آغل گفت: آب شرب اين روستا قبلاً از طريق مجتمع دولاما تامين مي شد كه به دليل مصرف در روستاهاي ديگر، با كمبود آب در اين روستا مواجه بوديم.

وي با بيان اينكه در سال هاي قبل يك حلقه چاه آب در اين روستا حفر شده و عمليات احداث شبكه و خطوط انتقال آب انجام شده بود، افزود: امسال با مشاركت خيرين روستا، اين چاه نيرورساني شده و اتاقك آن نيز ساخته شد.

مدير امور آب و فاضلاب اروميه با بيان اينكه اكنون تجهيز و راه اندازي اين چاه آب در دستور كار شركت قرار گرفته است، اظهار كرد: آب خروجي از اين چاه پس از راه اندازي به مخزن هوايي موجود منتقل خواهد شد و از طريق شبكه و خطوط انتقال در اختيار روستاييان عزيز قرار مي‌گيرد.

كامياب‌فر همچنين طي بازديد از عمليات نصب و استانداردسازي انشعابات جديد آب روستاي شهرك نصر گفت: شبكه‌ آبرساني اين روستا فرسوده بود و تركيدگي‌هاي مكرر و هدررفت آب باعث نارضايتي روستاييان شده بود كه بازسازي و اصلاح اين شبكه در سال هاي گذشته در برنامه كاري شركت قرار گرفته و انجام شد.

وي ادامه داد: متاسفانه عمليات انتقال انشعابات آب بر روي خطوط انتقال و شبكه جديد به دليل عدم تخصيص اعتبارات لازم به صورت پروژه نيمه تمام باقي مانده بود.

مدير امور آب و فاضلاب اروميه با بيان اينكه پس از مكاتبات اداري و مشخص شدن پيمانكار، اين پروژه در طول سال جاري در دستور كار قرار گرفت، تصريح كرد: عمليات اجرايي نصب و استانداردسازي انشعابات موجود بر روي خطوط انتقال و شبكه آبرساني جديد در حال انجام بوده و قبل از پايان سال به اتمام مي رسد تا آب شرب سالم و بهداشتي در اختيار روستاييان قرار گرفته و ديگر شاهد تركيدگي لوله‌ها و هدررفت آب نباشيم.