مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی:

مصرف بهینه گاز طبیعی راه را برای توسعه کشور هموار می‌کند

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: مصرف بهینه گاز طبیعی و دیگر انرژی ها از سوی مردم اقدامی در راستای توسعه کشور است.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، علیرضا شیخی مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی ضمن بیان مطلب فوق، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که با مصرف بهینه، مازاد گاز تولیدی کشور یا به سمت تولید و واحدهای صنعتی می رود و یا با صادرات این سوخت مهم به ارز آوری کشور کمک می‌شود.

وی افزود: در نهایت این مصرف بهینه از طریق اشتغالزایی و همچنین رونق اقتصاد کشور به سفره و معیشت مردم بر می گردد و فهم این امر مهم می تواند سرانه مصرف خانوار ایرانی در کشور را به حد استاندارد برساند.

شیخی با بیان اینکه متاسفانه مصرف انرژی در کشور از میزان استاندارد آن در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است، اظهار داشت: ارزانی سوخت نباید باعث این شود که مردم این نعمت خدادادی را که می شود در تولید و اشتغال و ارزآوری به کار رود با بی‌مبالاتی بسوزانند و خود و جامعه را از مواهب آن بی بهره سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش گاز در رفاه و آسایش مردم نیز اشاره و تاکید کرد: مازاد تولید گاز طبیعی درکشور در صورت استفاده بهینه راهی جز این ندارد که یا در بخش اقتصادی به تولید ارزش افزوده بینجامد و یا با گازرسانی به مناطق بی بهره از نعمت طبیعی ضمن توسعه مولفه های رفاه، با کاستن از مصرف سوخت نفت، طلای سیاه را به بخش صادرات سوق دهد که باز نتیجه این مصرف متمدنانه و سبک زندگی صحیح ارتقای ثروت ملی در کشور خواهد بود که عواید آن به یکایک شهروندان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی متولی فرهنگ‌سازی دراین زمینه را همه نهادها، خصوصا رسانه‌ها و حتی شهروندان مسئول دانست و تصریح کرد: علاوه بر رسانه‌ها و نهادها حتی شهروندان مسئول هم باید با تبیین اهمیت این انرژی به کاهش اتلاف آن در کشورکمک کنند تا این امانت را به نسل‌های آیندگان به شکل وافی و کافی برسد.