مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در دستور کار است

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام مطالعات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حمیدرضا سیدی که به منظور همراهی وزیر راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری به ارومیه سفر کرده بود، از ترمینال خارجی فرودگاه شهید باکری بازدید و با اشاره به قدمت و نامناسب بودن وضعیت این ترمینال موجود اظهار داشت: مطالعات ساخت ترمینال خارجی استاندارد و آبرومند در فرودگاه ارومیه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تلاش بر این است امسال مطالعات ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه انجام شده و از سال آتی عملیات ساخت آن آغاز شود.

سیدی تصریح کرد: با تامین بودجه از محل اعتبارات شرکت و اعتبارات ملی، عملیات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه ارومیه ظرف دو سال انجام می‌شود.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطر نشان کرد: در صورت نیاز بهسازی بخش‌هایی از ترمینال خارجی فعلی که نیاز به تعمیر داشته باشد، امسال انجام می‌شود.

در این سفر سیدی همچنین از واحدهای عملیات هوانوردی بازدید و از نزدیک با کارکنان ادارات مهندسی الکترونیک، مخابرات و فناوری هوانوردی، مراقبت پرواز و آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گفتگو کرد.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این بازدید بر جایگاه ویژه حوزه عملیات هوانوردی تاکید و از وضعیت موجود واحدهای عملیاتی، تجهیزات و سامانه های کمک ناوبری فرودگاه ارومیه ابراز رضایت کرد.

در جریان این بازدید خلیل پور مدیرکل حوزه مدیرعامل و نائل قراملکی مدیرکل فرودگاه های استان حضور داشتند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه این سفر به فرودگاه خوی رفت و به همراه نجف زاده نماینده مردم شریف خوی و چایپار، خلیل پور مدیرکل حوزه مدیرعامل و نائل قراملکی مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه سیستم روشنایی باند فرودگاه خوی قرار گرفت.

وی همچنین از ادارات آتش نشانی و هدایت زمینی، مراقبت پرواز، ترمینال فرودگاه خوی و سایر بخش های فرودگاه بازدید و با همکاران واحدهای عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی حاضر در فرودگاه گفتگو کرد.

به گزارش شرکت  فرودگاه‌ها، در جریان این سفر، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه شورای حمل و نقل استان آذربایجان غربی که به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده بود، شرکت کرد.