معدوم سازی ١٦ تن انواع فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام نوروزی بالغ بر 16 تن انواع فرآورده های خام دامی از این مراکز کشف، ضبط و معدوم شده و 63 مرکز عرضه متخلف نیز در اجرای این طرح به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سید امید خلیل زاده در گزارشی با اشاره به استمرار و  تداوم نظارت های بهداشتی و شرعی بازرسین بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان،  به تشریح اقدامات انجام شده در 15 روز اول اجرای این طرح پرداخت و گفت: بیش از 6 هزار نوبت بازرسی بهداشتی در راستای اجرای این طرح در سطح استان تا کنون انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی و ماه مبارک رمضان نظارت بر مواد غذایی (فرآورده های خام دامی) از روز شنبه  14 اسفند ماه  1400 در این استان آغاز شده و تا  پایان ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

خلیل زاده تصریح  کرد: اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی با قدرت تمام  در حوزه‌ وظایف قانونی خود قدم برداشته و در این راستا با متخلفین بهداشتی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در همین راستا در نتیجه تعداد 6 هزار 260 نوبت بازدید از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در 15 روز اول اجرای این طرح بالغ بر 16 تن انواع فرآورده های خام دامی از این مراکز  کشف ، ضبط و معدوم سازی شده و 63 مرکز عرضه متخلف نیز در اجرای این طرح به مراجع قضایی  معرفی شده اند .

او در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات اعم ازتاریخ تولید و انقضا و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی جهت پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.