مهار بیش از ۹۹ فقره حریق در مراتع آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: در یازده ماهه سالجاری بیش از 99 فقره حریق در مراتع و عرصه های جنگلی به وسعت 1 هزار و 343 هکتار مهار شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سیدنبی قائمی با بیان اینکه تمام معادن باید از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مجوز داشته باشند، گفت: ۲۵۶ پرونده معادن از سوی اداره صمت استان برای استعلام ارسال شده که از این میزان با ۱۱۹ فقره به وسعت ۱۰ هزار و ۴۷ هکتار موافقت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه در طرح کاشت ۱ میلیارد درخت جز ۳ استان برتر کشور هستیم، گفت: سهم استان از این میزان ۳۳ میلیون اصله طی ۴ سال است.

وی افزود: در سال نخست مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته ۴ میلیون درخت در سطح استان با مشارکت سازمان های مردم نهاد کاشته شده است.

قائمی با اشاره به اینکه سهم استان در تولید نهال ۸ میلیون اصله می باشد، گفت: بیش از ۴ میلیون و ۹ صد هزار اصله در نهالستان های استان و بیش از ۱۶ میلیون اصله توسط بخش خصوصی تولید شده که در مجموع نزدیک ۲۱ میلیون اصله درخت در سالجاری از تولیدات نهالستان های استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تشریح فعالیت های بخش حفاظت از منابع طبیعی، گفت: ۲ هزار و ۶۶۸ هکتار از منابع آبی ۱۰۰ هزار هکتار جنگل، ۱۸۵ هزار هکتار سطح بیابانی و همچنین اراضی ساحلی توسط ۴۷ نفر گشت مراقبت به همراه ۶۰ نیروی سازمانی پایش و حفاظت می شوند.

وی افزود: بیش از ۱ هزار و ۶۳۱ پرونده در خصوص تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۲ هزار و ۱۶۰ هکتار تنظیم شده است.

قائمی ادامه داد: از این میزان ۱ هزار و ۳۰۱ پرونده به مساحت ۱ هزار و ۸۰۰ هکتار منجر به خلع ید شده است.

خبرنگار: علی سرخ چهره