مهار شعله های سرکش آتش در انبار ضایعات توسط آتش نشانان

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از آتش سوزی در انبار ضايعات در خيابان شيخ شلتوت و مهار آن توسط آتش‌نشانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مهدی حسن زاده اظهار داشت: در پی تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده آتش و دود بسیار غلیظ از داخل یک مغازه خرید و فروش و انبار ضایعات، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۲ را به محل حادثه واقع در خیابان شیخ شلتوت نبش کوچه ۱۴ اعزام کرد.

وی افزود: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده گردید یک باب مغازه به وسعت تقریبی ۱۰۰ متر مربع که از آن به عنوان محل انبار ضایعات استفاده می‌شد به دلیل نامعلومی طعمه حریق شده و دود و شعله بسیار زیادی به بیرون زبانه می‌کشید.

وی خاطر نشان کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محیط، قطع جریان برق و گاز محل و با استفاده از تجهیزات انفرادی با کشیدن دو رشته لوله آبدهی فشار قوی از دو جهت اقدام به مهار شعله های آتش که تقریبا تمام مغازه را در بر گرفته بود کردند و در یک عملیات نفسگیر پس از ۳ ساعت تلاش موفق شدند این آتش سوزی را مهار و از گسترش آن به مغازه های همجوار جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از انجام عملیات لکه گیری و اطمینان از عدم برگشت شعله، با ارایه توصیه های ایمنی به مالک و تحویل محل به نیروی انتظامی حاضر در محل به عملیات خود پایان دادند.