نامزد انتخاباتی با سه دسته رای دهنده مواجه است:
اول_ طرفداران نامزد: منظور آن دسته از رای دهندگانی است که هم اکنون تصمیم دارند به نامزد رای دهند.
دوم_ طرفداران رقبای نامزد: منظور آن دسته از رای دهندگانی است که تصمیم دارند به رقبای نامزد رای دهند.
سوم_ رای دهندگان ترغیب پذیر: منظور آن دسته رای دهندگانی است که هنوز تصمیم نگرفتهاند به کدام یک از کاندیداها رای دهند و باید این گروه برای رای دادن ترغیب شوند. باید تعیین شود چه چیزی رای دهندگان شما را از دیگر رای دهندگان متمایز میکند ؛ در این خصوص دو روش وجود دارد که عبارت اند از:
۱. مناطق جغرافیایی رای دهنده: بر اساس مناطق جغرافیایی که رای دهندگان در آنجا ساکن هستند تعیین کنید چه کسی به شما رای میدهد.
۲. هدفگیری جمعیتی: منظور تقسیم کردن جمعیت رای دهنده به گروهها، دستهها یا زیر مجموعههای مختلف از جمعیت است.
باید مشخص گردد کدام گروههای جمعیتی راغب به رای دادن به شما هستند.
پس از آن بدیهی است پیامهای شما برای این گروهها طراحی و فرستاده میشود؛ دو عامل کاهش کارایی در مسیر این هدفگیری وجود دارد، اول گروههای جمعیتی که برمیگزینید بسیار کوچک باشد. دوم، نامزد دیگری با خصوصیات مشابه برای گروه هدف مزبور جذاب باشد.
این نکته شایان ذکر است که گروههای جمعیتی که به رقبای شما رای میدهند باید در مسیر هدفگیری شما باشد و منطقی است که شما روی گروه هدف خویش برنامهریزی و منابع را صرف کنید.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده از تداوم پایش واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی هوا در این شهرستان خبر داد.
نخستین محموله پارچه به وزن ۲۲ تن و ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار دلار از کشور چین، از طریق پایانه مرزی تمرچین وارد استان آذربایجانغربی شد و پس از ترخیص از گمرک برای استفاده در بازار مصرف آماده شد.
مدیرکل ثبتاحوال آذربایجانغربی گفت: روند کاهشی تولد در استان نگرانکننده است و لازم است همه دستگاهها برای تغییر این وضعیت اقدام کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف آذربایجانغربی، بررسی دقیق مشکلات و برنامهریزی جدی برای تقویت این حوزه ضروری است.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه