موانع ازدواج جوانان تسهیل و برطرف شود

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه موانع ازدواج جوانان تسهیل و برطرف شود گفت: ازدواج آسان در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود و این موضع در حد جلسه و شعار باقی نماند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به شهادت امام جواد(ع) و تسلیت این روز اظهار داشت: ایشان جوان‌ترین امام بوده و ۲۵ سال عمر کرد و توسط معتصم‌عباسی به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شهید چمران افزود: وی در سال ۳۱ خرداد سال ۶۰ به شهادت رسید و این روز به نام روز اساتید نامگذاری شده است چون شهید چمران در بسیاری از جنبه‌ها برای اساتید دانشگاهی از نظر علمی، معنوی، سیاسی و انقلابی به عنوان الگو و سرمشق به شمار می‌رود چراکه نان و نام و مقام را رها کرد و برای کمک به مسلمانان لبنان به آنجا رفت تا رضایت خدا را جلب کند و در هشت سال دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه‌ها به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به روز تبلیغ در یک تیر گفت: امام خمینی(ره) دستور تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را داد چون مسئله تبلیغ دین و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مسئله مهمی است و خداوند متعال به بهترین مخلوقات خود یعنی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) وظیفه تبلیغ معارف دینی را بر عهده گذاشته است و بنابراین نیاز است که تمامی مسئولان تلاش کنند تا این وظیفه سنگین را به نحو احسن انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و تبریک این روز بیان کرد: باید تمامی مسئولان و خانواده‌ها تلاش کنند تا مسئله ازدواج آسان را در جامعه نهادینه کنند و خداوند متعال در قرآن کریم فرمود آنهایی که ازدواج نکرده‌اند واجب است که حکومت، خانواده و مسئولان زمینه ازدواج آنان را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: همچنین بهترین راهی که خیران و نیکوکاران می‌توانند دارایی خود را مصرف کنند در راه ازدواج جوانان است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که من به همه مردم توصیه می‌کنم که ازدواج‌ها را آسان کنند چون بعضی ازدواج را مشکل می‌کنند و در نتیجه اثر این مسئله این است که دختران و پسران مجرد بمانند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی ازدواج‌ها را سنگین کرده‌اند برای مثال مهریه‌های نجومی، چشم و هم‌چشمی و جهیزیه‌های آنچنانی سبب دوری از ازدواج آسان شده در حالی که هیچ کدام از این‌ها خوشبختی نمی‌آورد و در اسلام و دین، محور مودت و محبت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که برخی از ازدواج، تقدس‌زدایی می‌کنند در حالی که ازدواج امری مقدس و نه وسیله تفاخر بوده و در این راستا پیامبر(ص) هر کس ازدواج کند نصف دین خود را به دست آورده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه بزرگ ذی‌الحجه افزود: اگر انسان خواهان جلب رضایت خداوند باشد این ماه بهترین ایام است و هر کس روز اول این ماه را روزه بگیرد ثواب روزه ۸۰ ماه را می‌برد و نیز شب‌زنده‌داری و صدقه نیز ثواب و پاداش فراوان دارد.