ناظر عالی بر اجرای دقیق قانون مدیریت پسماند بر عهده سازمان حفاظت محیط‌ زیست است

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارومیه گفت: کارگروه کمیته تخصصی پسماندهای پزشکی استان در محل سالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با ریاست دکتر ریخته گر معاونت بهداشتی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، در ابتدای جلسه حاضرین بر اهمیت جمع‌آوری، انتقال و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی در بخش‌های  دولتی و خصوصی  و نیز امحای پسماندها به روش بهداشتی و با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی تأکید کردند.

مختار خانی اظهار کرد: دراین کارگروه موارد مربوط به رعایت ضوابط، شیوه‌نامه‌های جمع‌آوری، امحا و بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی بخش خصوصی بررسی و نهایتا سازمان نظام پزشکی استان و مراکز بهداشت شهرستان ها موظف شدند نظارت بیشتری بر این‌گونه پسماندها داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان ارومیه با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدافعان سلامت در ایام کرونا افزود: نظارت بر اجرای دقیق  قانون مدیریت پسماند بر عهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است و به همین منظور اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان آمادگی دارد همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز تولیدکننده پسماند داشته باشد.

خانی اضافه کرد در پایان جلسه بعلت تخلفات متعدد، کلیه مجوزهای  یکی از شرکت های پیمانکار پسماندهای بخش خصوصی  از سوی دستگاههای اجرایی لغو و بر جلوگیری از فعالیت  شرکت مذکور تاکید شد.