نجات جان مادر و فرزند توسط معدنکار خویی

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: با توجه به بارش سنگین برف در روزهای گذشته و مسدود شدن راه های دسترسی روستاهای مستقر در مناطق صعب العبور، معدنکار معدن سیلیس هدر خوی با برف روبی راه های دسترسی روستاهای اطراف معدن بصورت خود جوش جان مادر باردار را که امکان رسیدن آمبولانس به روستا وجود نداشت را نجات داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امیر جعفری، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: با توجه به بارش سنگین برف در روزهای گذشته و مسدود شدن راه های دسترسی روستاهای مستقر در مناطق صعب العبور، معدنکار معدن سیلیس هدر خوی با برف روبی راه های دسترسی روستاهای اطراف معدن بصورت خود جوش جان مادر باردار را که امکان رسیدن آمبولانس به روستا وجود نداشت را نجات داد.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان خوی دارای 55 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی 288 میلیون و 733 هزار تن انواع مواد معدنی می باشد که عمده ترین مواد معدنی موجود در این شهرستان سیلیس، سنگ های تزئینی، نمک می باشد.

جعفری تصریح کرد: برای راه اندازی و بهره برداری از معادن شهرستان خوی بیش از 253 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای 516 نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است که سالانه بیش از 2 میلیون و 520 هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج و فرآوری می شود.

وی اظهار کرد: در راستای جلوگیری از خام فروش مواد معدنی استخراج از معادن این شهرستان واحدهای فرآوری متناسب با مواد معدنی معادن از جمله سنگبری بزرگ مقیاس و واحد دانه بندی سیلیس راه اندازی شده است که یک واحد تولید سیلیکون متال نیز در حال ساخت می باشد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت خوی خاطرنشان کرد: معدنکاران شهرستان خوی در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود بیش از پیش فعال بوده اند و کارهای نیک و خدا پسندانه زیادی از جمله ساخت مسجد در روستاهای اطراف، ساخت و تجهیز مدرسه، ایجاد و آسفالت جاده دسترسی به روستاها، برف روبی در فصل زمستان و بخصوص در زمان شیوع کرونا ویروس معدنکاران با کمک های مادی و معنوی خود کمک حال مردم بوداند.