نجات جان چهار نفر از قنات توسط آتش نشانان ارومیه‌ای

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: چهار نفر از اهالی روستای سلطان آباد واقع در بخش انزل که جهت لایروبی وارد قنات موجود در این روستا شده و به دلیل تخریب آن در داخل این قنات محبوس مانده بودند، توسط تیم های عملیاتی امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین سرباز رشید اظهار داشت: پس از تماس تلفنی اهالی روستا با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک فوری، رأس ساعت ۱۴ و ۱۱ دقیقه امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه با توجه به حساسیت موضوع تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ را به محل حادثه واقع در جاده سلماس، روستای سلطان آباد (خارج از حوزه عملیاتی سازمان) و طی هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان ارومیه، اعزام نمود.

وی افزود: به محض رسیدن نجاتگران به محل حادثه مشخص گردید دو کارگر جهت لایروبی وارد قنات شده و به دلیل نامعلومی پس از تخریب قسمتی از دیواره قنات محبوس شده بودند که پس از مشاهده این صحنه دو کارگر دیگر که در بیرون از قنات حضور داشتند جهت کمک به دوستان خود وارد قنات شده و این دو نفر نیز پس از دقایقی در داخل قنات گرفتار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نجاتگران سریعاً پس از ایمن سازی محل و با بکارگیری تجهیزات انفرادی مخصوص نجات و با نظارت معاونت فنی و عملیات سازمان، وارد قنات شده و در کمترین زمان ممکن هر چهار نفر را سالم به بیرون انتقال دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی ارومیه تصریح کرد: آتش نشانان هر چهار نفر را جهت انجام معاینات اولیه پزشکی و انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین های اورژانس حاضر در محل دادند.