نخستین همایش علمی «گزارش¬های پژوهشی» دانش¬آموزان شهر قوشچی برگزار شد

با هدف آشنایی دانش¬آموزان با فرآیند پژوهش و منابع کتابخانه¬ای، نخستین همایش «گزارش¬های پژوهشی» دانش آموزان شهر قوشچی در مدرسه شهید صمد قنبری قوشچی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نخستین همایش علمی «گزارش¬های پژوهشی» دانش¬آموزان شهر قوشچی با حضور غلامرضا غلامی، رییس شورای اسلامی شهر قوشچی؛ رحیم خیری، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه انزل و هیئت همراه؛ محسن ملک زاده، مسئول کتابخانه گنج دانش؛ معلمان، دانش آموزان و اولیاء با هدف آشنایی دانش¬آموزان با فرآیند پژوهش و منابع کتابخانه¬ای در مدرسه شهید صمد قنبری شهر قوشچی برگزار شد.

رضا مشهدی غلام، دبیر علمی همایش و عضو حقیقی انجمن کتابخانه¬های عمومی بخش انزل با اشاره به نقش پژوهش در جامعه گفت: هدف از برگزاری این همایش، آشنا کردن دانش¬آموزان با فرآیند پژوهش و استفاده از منابع کتابخانه ای و بسترسازی برای ورود دانش آموزان به عرصه پژوهش در آینده¬ای نزدیک می باشد.

وی افزود: در این همایش ۹ نفر از دانش آموزان پایه هفتم به صورت داوطلبانه گزارش¬های پژوهشی خود را ارائه کردند.

 

محسن ملک زاده، مسئول کتابخانه گنج دانش و داور همایش، ضمن اشاره به پیوند عمیق بین کتابخانه و مدرسه اظهار داشت: کتابخانه ها نقشی اساسی در فرآیند آموزش و حمایت از برنامه های آموزشی و پژوهشی مدارس ایفا می کنند؛ بر همین مبنا قبل از برگزاری همایش، آموزش روش تحقیق و پژوهش و استفاده از منابع کتابخانه ای با همکاری رضا مشهدی غلام، دبیر علمی همایش در محل کتابخانه گنج دانش انجام شد.

مسئول کتابخانه گنج دانش گفت: از ریاست و پرسنل آموزش و پرورش منطقه انزل و معلمان و مدیران این منطقه به جهت همکاری با کتابخانه های بخش انزل در جهت ترویج کتابخوانی و هدایت دانش آموزان جهت استفاده از کتابخانه سپاسگزارم.

این همایش با قرائت بیانیه هیئت داوران توسط مسئول کتابخانه گنج دانش و اهدا جایزه به دانش آموزان ارائه کننده گزارش پژوهشی خاتمه یافت.