به همت اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان سلماس؛

نشست رونمایی، نقد و بررسی کتاب «نامه ای از بهشت» برگزار شد

به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نشست رونمایی و نقد کتاب «نامه ای از بهشت» نوشته اسماء غفاری به همت اداره کتابخانه های عمومی و محفل ادبی پیام یار شهرستان سلماس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نشست رونمایی، نقد و بررسی کتاب «نامه اي از بهشت» با حضور نويسنده اثر؛ ايرج افراسيابي، رئيس اداره آموزش و پرورش سلماس؛ آزاده سرافراز رحيم مافي كندي؛ زهرا محمدزاده، رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان سلماس؛ اعضاي محفل ادبي پيام يار و جمعي از نويسندگان، كتابداران و علاقه‌مندان كتاب و كتابخواني برگزار گرديد.

در اين نشست كه با حضور نويسنده اثر اسماء غفاري  برگزار شد، نویسنده به معرفي آثار خود پرداخته  و از بيان سختي ها و مشكلات نوشتن گفت.

در ادامه ايرج افراسيابي، رئيس اداره آموزش و پرورش سلماس  ضمن بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي بيان داشت: آزادگان بايد به گذشته پرافتخار خود مباهات كنند زيرا صبر و مقاومت آنان، الگويي براي نسل جوان و درس عملي براي همه انسان‌ها است تا در مقابل سختي‌ها و بحران‌ها مقاومت كنند.

وي از وجود نويسندگان جواني چون اسماء غفاري كه دوران جنگ را درك نكرده اند ولي با مطالعه و تحقيق در عرصه دفاع مقدس و شهادت قلم فرسايي مي كنند ابراز خرسندي كرد و افزود: مسئولان بايد حمايت هاي همه جانبه خود را از اين نويسندگان در ترويج ارزش هاي دوران دفاع مقدس در جامعه داشته باشند، چراكه اگر اين ارزش ها كه نتيجه خون شهدا و گذشت ايثارگران است از بين برود در واقع انسانيت، شرف و عزت خودمان را از دست داده ايم.

همچنین آزاده سرافراز رحيم مافي كندي با بيان خاطراتي از از دوران جتگ تحميلي و اسارت اظهار داشت: خاطرات دوران اسارت بسيار زياد است، از جهت بهداشت، اسكان، غذا و حوادث و آزار و اذيت هاي جسمي، روحي و …  از هر لحاظي كه فكر كنيد در مضيقه بوديم.

وی افزود: عراقي ها براي استقبال از اسراي ايراني به آسايشگاه ها، هميشه تونل هايي درست مي كردند كه به محض پياده شدن از ماشين تا ورود به در آسايشگاه، بايد از اين تونل عبور مي كرديم  و اين تونل به اين صورت بود كه آنها دو به دو رو به روي هم مي ايستادند و هر كدام وسيله اي در دستشان بود، مثلا يكي شلاق، يكي چوب، عده اي از آنها لوله، باتوم حتي سيم خاردار و هر چيزي كه فكرش را بكنيد در دست داشتند و با عبور بچه ها از ميان آنها بر سر و صورت و بدن آنها مي كوبيدند كه  تعدادي زيادي از بچه ها در همين تونل شهيد مي شدند و بقيه با بدني مجروح و خونين  از اين مرحله عبور مي كردند.

وي با بيان اينكه هر كس مكتب عاشورا را درك كند عزتمند خواهد شد، گفت: دفاع مقدس حماسه سازي هاي خود را مديون فرهنگ عاشورا است و همه دوران اسارت براي ما روز عاشورا بود.

در اين نشست نيما عبدالهي يكي از اعضاي فعال و كتابخوان كتابخانه شهيد بهشتي  به نقد و بررسي کتاب  «نامه اي از بهشت» پرداخته و بيان داشت: داستان اين كتاب كه به  اسراي جنگ تحميلي در زندان هاي بعث عراق پرداخته با قلم روان و تصوير سازي زيبا مطالب را به شيوه اي خاص به مخاطب ارائه داده كه هر خواننده اي را پاي مطالعه نگهداشته و همچون فيلمي زيبا اتفاقات را به نمايش مي گذارد.

زهرا محمد زاده، رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان سلماس ضمن گراميداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به وطن ابراز اميدواري كرد كه برنامه هاي فرهنگي از جمله نشست هاي شعر خواني و كتابخواني بخصوص رونمايي كتاب كه به همت محفل ادبي پيام يار كتابخانه عمومي شهيد بهشتي سلماس برگزار مي شود اثرات ثمر بخش و ماندگاري در راه اعتلاي فرهنگ مطالعه و كتابخواني خواهد داشت و گفت: كه انشاالله شاهد چاپ و نشر كتاب هاي فاخر و ارزشمندي از شاعران و نويسندگان و اعضاي محفل ادبي پيام يار به خصوص جوانان خواهيم بود.