نشست شورای اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد

با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نشست شورای اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، روز پنج شنبه 20 مردادماه نشست شورای اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با حضور سردار عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و دکتر فتحی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد.

سردار عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه مندی این کمیسیون در راستای اشتغال آفرینی و مهار بیکاری در جامعه گفت: همه ارکان آموزش کشور بایستی با آموزش های حرفه ای و کاربردی در خصوص ایجاد اشتغال قدم بردارند که خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یک دانشگاه اشتغال زا در جهت رشد اشتغال جامعه پیشرو می باشد.

وی در ادامه به موضوع پیگیری تخصیص بودجه اشتغال به دانشگاهها به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت و بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی مسئولین ذیربط تاکید کرد.

دکتر فتحی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به ظرفیت های قابل توجه این دانشگاه در حوزه های مختلف آموزش، مدرسان، پژوهش و فرهنگی‌دانشجویی افزود: با شروع به کار تیم مدیریتی جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی، تعاملات گسترده ای با بخش های مختلف جامعه در جهت اعتلاء و توسعه آموزش های مهارتی به وجود آمده است و تعامل با نمایندگان و کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی از اولویت های این دانشگاه می باشد.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته کلیه برنامه های دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی استان ها در حال اجرا است.

سپس دکتر عبداله زاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان این مطلب که نیاز امروز جامعه، مهارت آموزی است و بسیاری از مشکلات فعلی جامعه با اشتغال زایی برای قشر جوان حل شدنی است، از نگاه ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس به مقوله اشتغال‌آفرینی قدردانی کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از دکتر بلندی مقام عالی دانشگاه و تیم مدیریتی وی در جهت گشایش فعالیت های دانشگاه افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با همه ظرفیت خود شرایط تعامل با بخش خصوصی و دولتی را در جهت آموزش های مهارتی محیا کرده است.