نشست معرفی و بررسی کتاب «ابد + ده سال» در شهرستان خوی برگزار شد

با حضور نویسنده؛ نشست معرفی و بررسی کتاب «ابد+ ده سال» در زندان مرکزی شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، به همت اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان خوی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی، اداره زندان شهر خوی و ماهنامه ی ندای قلم، حوزه هنری استان آذربایجانغربی و به مناسبت دهه فجر، نشست معرفی و بررسی کتاب ابد + ده سال: مجموعه خاطرات امیر سرتیپ دوم اکبرفتورائی مصاحبه، تدوین و نگارش هادی عابدی در زندان مرکزی شهر خوی برگزار گردید.

درابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری، مسئول فرهنگی زندان و قنبرلو، رئیس زندان مرکزی خوی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و اعضا کتابخانه های عمومی شهر خوی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسماتی خواستار تداوم چنین نشست های در زندان خوی شدند.

در ادامه، باقری، معاون حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی، ضمن عرض خیر مقدم به مددجویان زندان مرکزی، هدف از برگزاری این نشست در زندان را ایجاد فضایی فرهنگی برای مددجویان و آشنایی آنها با نویسندگان و آثار مرتبط با انقلاب اسلامی در کشور دانست و گزارش اجمالی از نحوه نگارش و چاپ اثر را به حاضرین ارائه داد.

هادی عابدی، نویسنده کتاب ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم در یک فضای صمیمی به نحوه و مدت زمان نگارش کتاب و قرائت بخش هایی از کتاب پرداخت و گفت: در این کتاب ابتدا خاطرات دوران کودکی راوی را می‌خوانید و در ادامه با چگونگی پیوستنش به ارتش آشنا می‌شوید. ادامه کتاب هم به خاطراتی از فعالیت‌های نظامی و مذهبی فتورایی در دوران پهلوی پرداخته می‌شود.

عابدی با اشاره بر اهمیت تاریخ نگاری و ثبت حوادث گذشته به ویژه در موضوع‌های تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: ثبت و انتشار حوادث و اتفاقات تأثیرگذار تاریخی ، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین برنامه‌های همه دولت ها از ادوار گذشته تا به امروز بوده است که این موضوع در انتقال تاریخ یک کشور به نسل های آینده و معرفی وقایع به جهانیان بسیار تاثیرگذار می باشد .

وی در پایان، راهکارهای ثبت خاطرات و روزنوشت ها را در قالب کارگاه خاطره نویسی به مددجویان ارائه کرد.

شایان ذکر است، کتاب «ابد + ده سال» بخشی از خاطرات امیر سرتیپ اکبر فتورایی در رابطه با وقایع دوران پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و شهرستان ارومیه و زندانی شدن ایشان به دلیل فعالیت‌های انقلابی است که توسط هادی عابدی نگارش شده و در سال ۱۳۹۴ شمسی مقام اول کتاب های خاطرات را در جشنواره ملی اصفهان کسب کرد.